onsdag den 25. marts 2009

Megan og Eliteklasse

Megan bliver bestemt ikke glemt, selvom der er meget fokus på Lille Bjørn i denne periode :-)
Status på øvelserne:
  • Sid i gruppe: Megan er stadig ikke tryg i denne øvelse, så jeg er tilbage ved 20 meter og 30 sekunder.
  • Fællesdæk: Er Megan absolut utryg ved. I mandags hos Charlotte rejste hun sig i det øjeblik jeg gik ud af døren. I dag i Jersie fulgte hun med mig da jeg gik første gang … Jeg har allerede besluttet at til prøven 11. april springer jeg fællesdækken over
  • Fri ved fod: På grund af dårligt førerarbejde har Megan været en notorisk ”hænger”. Nu synes jeg hun generelt går superflot, men med tendens til at være en anelse langt fremme og en anelse lidt for langt til siden. Men det er altså luksusproblemer
  • Stå, sid og dæk: Dækken begynder at fungere, men den kræver at jeg har fuldt fokus (!), så hvis jeg er helt fokuseret lykkes det
  • Indkald med stå & dæk: vi arbejder fortsat kun med dækdelen, og hvis jeg hæver kriterierne forsigtigt går det flot. I dag skulle jeg ”selvfølgelig” prøve et indkald med dæk over 20 m, og det gik ikke …
  • Fremsending: fremsending til kegle fungerer isoleret fornuftigt, men ikke altid i første forsøg … Fremsending fra kegle til felt er fint, men nogle gange sker det i en stor bue, som om Megan løber lidt i sine egne tanker, og pludselig kommer i tanker om at det var feltet hun skulle ud til – hun ender altid rigtigt, men ikke den lige vej hver gang …
  • Fjerndirigering apportering: er begyndt at fungere fint, jeg tror at Megan er ved at have styr på retningerne igen :-)
  • Springapportering: kører som smurt, selv pladsen er ved at være der
  • Næseprøve: er jeg fuldt tilfreds med
  • Fjernkontrol: kører fornuftigt. Det er fortsat min egen ro, jeg skal arbejde med, for under rolige omstændigheder laver Megan nogle flotte skifter, når der kommer stress på er der nogle skifter (stå-dæk og stå-sit), der bliver rigtigt dårlige

Så der er stadig langt til målet om en præmiering i LPE, men en masse gode tendenser. LP3 prøven 11. april bliver den første jeg nogensinde er gået til, hvor jeg dropper en øvelse på forhånd, og i øvrigt er helt ligeglad med resultatet. Målet er at se Megan med noget der minder om Lille Bjørns glæde, når han er på.

Ingen kommentarer: