mandag den 19. september 2022

En dejlig weekend

Søndag morgen på Solrød Strand

Jeg har haft en dejlig weekend. 

Det har jeg vist ret tit, men denne var alligevel lidt særlig. 

Fredag var jeg i Nets fra morgenstunden til et overdragelsesmøde i forbindelse med min nye opgave. Jeg kunne mærke en masse gode vibrationer under mødet. Banalt sagt: Jeg har elsket mit professionelle arbejde så længe jeg kan mindes. Jeg kunne mærke den fantastiske energi det giver at give sig i kast mod noget nyt, at blive udfordret, at vide at man kan gøre det, at det tager tid og at det giver mening og bidrager til noget større.

Tapas fra Den lille Gourmande

Kirsten og jeg havde besluttet allerede torsdag, at vi ville fejre, og det blev bl.a. med tapas og vin fra Den lille Gourmande. 

Fredag aften fik jeg en henvendelse fra Johanna, som endte med at Max og jeg stillede som White Dog til NW2-prøve ved DKK lørdag kl. 10:00. Jeg træner ikke NW med Max længere, og sidst vi var på den boldgade, var langfredag i år, 15. april, hvor Max også var White dog til en NW2-prøve hos DKK. 

Det var en meget opløftende oplevelse.
  • Beholdersøg, vi fandt det første korrekt, og derefter en fejlmarkering på det næste
  • Indesøg, en fejlmarkering ved et utilgængeligt højt, vi fik lov at fortsætte, og fik en korrekt markering på den anden kilde
  • Køretøjssøg, jeg fulgte strategien mod uret om højre køretøj, Max fortalte mig at det ikke var rigtigt, vi tog det venstre og der kom to flotte og korrekte markeringer med en belønning imellem, virkelig fedt
  • Udesøg, et meget stort område, jeg satte Max i gang og fik hurtig en korrekt markering ved bord-/bænkesæt. Ud og belønne, i gang igen, og hurtigt fandt vi anden kilde ved et andet bord-/bænkesæt 
Jeg gav os selv 62½ point (sekundært) og først og fremmest en fed oplevelse, at Max performede så flot. Jeg havde det rigtigt dejligt indeni under hele forløbet, og glædede mig vildt over køretøjs- og udesøget. 

Hundeluftning :-)

Derefter gik turen til Oxie, hvor vi fejrede Leahs 4-års fødselsdag på dagen. 8 voksne, 5 børn og 2 hunde, og den skønneste fødselsdag, hvor vi sad ude. Vi nød alle dagen i den grad og havde to meget trætte hunde med hjem. 

I går stod den på rally, jeg skulle sammen med Liv dømme en dobbelt rallyprøve for Schæferhundeklubben Kreds 43 (Hvidovre). 

Anette, som er formand for kredsen, er en god, tidligere kollega, som arrangerer en årlig dobbeltprøve, i år var fjerde gang. Der er skønne rammer, to store ringe, masser af hjælpere, udsøgt forplejning til både officials og deltagere, fine præmier, et gratis lotteri samt fornemme gaver til sekretærer og dommere. Det er en fornøjelse at være en del af sådan et flot arrangement. I går var vi også lidt heldige med vejret, der var voldsomme byger mange steder, men vi slap med en lille bitte en, og det var vi meget tilfredse med 😉 

Sidst men bestemt ikke mindst var der en masse flot førerarbejde! En virkelig dejlig rallydag. 

Fra statistikkens verden:
  • Prøven i går var min prøve nr. 175 som dommer
  • Jeg har dømt 5.110 ekvipager fordelt på 1.333 begyndere, 37 juniorer, 1.082 øvet, 1.254 ekspert, 809 champion, 241 senior, 74 mästerklass og 280 nordisk
  • Jeg havde ikke glemt det, men Max’ 2. prøve i søndags var min officielle rallyprøver nr. 600: 147 med Megan, 117 med Lille Bjørn, 277 med Max og 59 med Otto. Min næste prøve med Max, den 1.10 hos Liv, er Max’ championklasse nr. 200
  • Jeg opdaterede til morgen kvalifikationslisten til Årets Hund, hvor 14 af 15 prøver nu er afviklet. Det er allerede sikkert at Max kvalificerer sig i championklasse, det er ottende år i træk han kommer til Årets Hund.

Ingen kommentarer: