fredag den 27. januar 2012

Niina Svartberg kommer tilbage!

Igen er hektisk uge, men heldigvis næsten kun på den positive måde.

Søndag deltog jeg på sidste runde af Connis Helhed og detaljer med Lille Bjørn, og det blev en fantastisk god træningstime. Fællesdækken i skjul gik fint (op til 1:30) og fællessit flot (1:05). Jeg forsøgte helt ekstraordinært alle 6 skifter i en LP3 stillingsskift, og Liller Bjørn rykkede sammenlagt næsten en hundelængde på 6 skifter, dvs. det var 2 af dem der virkeligt kostede. Det positive var at alle skifter blev taget på 1. kommando. Så lavede vi noget flot løb under gang, en super næseprøve og nogle fine indkald med stå. Rigtigt god time.
Mandag stod den igen på LP-undervisning på mine tre LP-hold
Tirsdag skulle jeg have trænet rally, men desværre blev jeg involveret i et trafikuheld, og eftermiddagen gik med 2 timers meget kold ventetid på at Falck skulle bugsere bilen på værksted :-( Heldigvis ingen personskader, jeg slap med en forstuvet tommelfinger.
Onsdag trænede jeg rally med Lisa mfl. 21 skilte, og vi havde aftalt at det var højrehandling hele vejen – så sideskift-skiltene skulle udføres som dobbelt sideskift, så hundene kom tilbage på højre side. Det gik rigtigt godt både for Lisa & Louie og mig & Megan. Megans og min største udfordringer var slalom og at stå ved keglen! Jeg skal have Megan lidt tættere på højre side, men hun går ellers ualmindeligt flot.
Lille Bjørn udførte alle skiltene på nær sideskift, hvor jeg fandt på noget andet, og det gik også rigtigt godt.
I går torsdag stod den så på den ugentlige træning hos Johanna.
Max udvikler sig virkelig meget og han er bare en drøm at arbejde med. Fællessit og fælledæk bliver stille og roligt bygget op. Lineføringen gik vildt godt, jeg fik nogle meget flotte ord med på vejen om øvelsen, og jeg synes da også selv det går ret godt – men alligevel!!! Stillingsskiftet dæk-sit, som jeg har kæmpet lidt med, fungerer nu fint på 2-3 meter, han sitter lynhurtigt og lige. Apporteringen er den store udfordring, for han dæmpede helt tydeligt da den skindomviklede apport kom frem, så den forsvandt igen efter nogle mislykkede forsøg på at få hans interesse for den. Inden afslutningen arbejde jeg med pole (gå rundt om pind) og fik den overført til et bordben og fortsatte med ”omkring” hvor Max skal løbe omkring en pind og tilbage til mig. Det synes jeg er smart (har lært den af Helle Damkjær) til at få fuld fart på hunden, og den kan bruges når vi skal arbejde med indkald med stop mv. Så skulle vi slutte af med indkald, en af Max’ superøvelser … troede jeg. Indtil han løb omkring mig og tilbage til Johanna!!!! Ups.
Hjem til aftensmad og tilbage med Lille Bjørn. Lille Bjørn er ualmindeligt optaget af underlaget, bryder sig ikke om Lones Selma, og var på dupperne i samfulde 5 kvarter. Men når han skulle arbejde, så arbejdede han!
Fællessit 2 x 1:00. Fællesdæk 1:40 som det længste i skjul, og med mange forstyrrelser. En rigtig flot fri ved fod, med temposkift og vendinger og alle på stedet øvelser. Nogle flotte stillingsskift. Nogle knivskarpe stå og dæk under gang. Og så det løse. En træningsaften over det sædvanlige, og det skal der efterhånden en del til!!
Da jeg kørte hjem efter sidste hold torsdag kunne jeg ikke lade være med at glæde mig over den ufattelige luksus det er at have tre hunde at træne med: Megan, Lille Bjørn  og Max, og det er fantastiske at arbejde med hver på deres måde.
I dag fredag fik jeg så en herlig mail fra Niina Svartberg. Hun vil gerne holde et kursus i Danmark torsdag den 11. og fredag den 12. oktober!! Jeg havde skrevet til hende, at hvis weekender ikke var mulige så var hverdage et godt alternativ, så sådan blev det. Jeg har booket Herringløse Agilitycenter de to dage, og har allerede 6 tilmeldinger ud af 8 mulige med hund. Og hvis du ikke har læst om det, er det fordi det ikke er opslået :-) Jeg holder det i Lysholdt Consulting regi, og det udbydes til en snæver deltagerkreds med hund. Der er plads til 8 deltagere uden hund hver af dagene, og de udbydes for 375 kr. pr. dag inkl. morgenmad og frokost. Dem kan du tilmelde dig ved at skrive en mail til mig.
Weekenden ser ud til at blive meget stille træningsmæssigt. Jeg skal mødes med Lisa mfl. i morgen tidlig og træne rally, men ellers er intet planlagt!

Ingen kommentarer: