søndag den 11. november 2012

Spaniel Bonanza – dag 2

Det var så dagen hvor jeg skulle op i LP3 med Megan, LP3 med Max, rally championklasse med Megan og LP2 med Max.

De officielle resultater for Megan kan læses her.

Megan og jeg har ikke været oppe i LP siden 12. september 2010, og selvom vi har trænet lidt på det sidste er vi stadig meget rustne. Først og fremmest har jeg stadig mine dårlige vaner i forhold til Megan, så det lykkes mig at dæmpe den meget følsomme hund, så det går ud over vores resultater – dumt dumt.

Vi fik en perfekt start i LP med 2 x 10 i fællesøvelserne. 6½ i fri ved fod var ok, 5 i stillingsskift lidt under forventet. Den dirigerede apportering blev meget rodet, men vi fik dog 6 for den, Springapport til 10! Stå, sit, dæk til 6 var lidt under forventet, men ok. Indkald med stå blev som jeg håbede: ok tempo og acceptabelt stop og 8. Fremsending mistede vi, dårligt førerarbejde (hårde kommandoer). Næseprøve til 10 og helhedsindtryk 8. 190 point og en 3. præmie med en mistet fremsending var jeg meget tilfreds med.

Men nu er Megan helt sikkert pensioneret indenfor LP!!

Vores optræden i rally championklasse var på niveau med i går, dvs. ikke ok. 3 ommere og en del manglende fokus, vi endte med 84 point. Og blev klubmestre i championklassen og modtog en stor, flot roset.

Lille Bjørns resultater kan læses her.

Den korte udgave er: Han brød sig ikke om hallen … Han ville ikke følge med mig ud til siderne og lavede underlige ting i et par af øvelserne, bl.a. nogle underlige hop frem i stillingsskift (i dæk-sit bl.a.!!) og han holdt ikke positionerne i stå, sit, dæk under gang, som vi for første gang fik 0 i … Vi endte med ganske beskedne 180 point og lige netop en 3. præmie.

Max sluttede af med at deltage i LP2, de officielle resultater kan læses her.

Hans foregående prøve den 22. august var den, hvor han forlod banen tre gange. Her 2½ måned senere er der sket en masse. Enetimen hos Christina Ingerslev har sat gang i nogle enkle tiltag, som virker. Jeg har nu en gladere og mere fokuseret hund, som får masser af muligheder for at løbe løs til hverdag, og nu bruger prøverne til det, jeg gerne vil have ham til: at fokusere på mig, så vi kan arbejde sammen om at løse opgaverne.

Da jeg i fredags skrev til Anita, at jeg havde efteranmeldt Max til LP i dag skrev hun til mig: ”Det bliver spændende - og mon ikke han kommer til at styre showet:-)))) og levere det bedste resultat mener jeg - ikke ballade:-)”.

Anita, som Max og jeg træner hos, har fulgt os meget nøje, og hun havde naturligvis og heldigvis helt ret!!!

Jeg fik varmet op helt som planlagt, bl.a. ved at Max løb løs på det grønne areal udenfor hallen. Og så var vi klar!

Fællesdækken mistede vi, det er også vores svageste øvelse pt. Max rejste sig efter cirka 20 sekunder. Derefter gik det rigtigt godt. 8½ i fri ved fod, 10 i spring, 8½ i apportering, 10 i stå og sit, 10 i fremsending, 9 i stillingsskift (Max havde glemt hvad stå betød), 10 i indkald, 8 i næseprøve samt 9 i helhed med denne flot kommentar fra Marianne Jensen: ”Herligt samarbejde. Arbejdsglad lille hund, som får god støtte af sin fører. Kun absolut sidste præcision mangler”. Vi endte med 184½ og en 1. præmie og LP2-titlen.

Han arbejder så koncentreret og fokuseret, og det bliver en fornøjelse at arbejde videre med ham. Jeg er bare helt vild med Max.

Ingen kommentarer: