lørdag den 30. juni 2018

Lille Bjørn superstar

Foto: Sidsel

I dag afholdt Sydkystens Hundeskole sin første HTM-prøve. Jeg vil overlade til andre at vurdere arrangementet, men jeg synes nu det gik meget godt 😊

Jeg var først inde i HTM3 med Max:


Video: Charlotte Lia

Dommere: Jette, Mia, Camilla

Udførelse
4,5 Usikkerhed i mange positioner. Uens atxxxx. Mange håndsignaler
4,5 Max var en del ude af position i dag, og du kunne med fordel vente mere på ham 😊
4,5 En del tøven undervejs og flere gange hvor han trækker sig (melder lidt ud, sætter sig ned)

Sværhedsgrad/indhold
5,2
6,0 Masser af positioner og retninger
4,8 En del forskellige positioner med savner flere retninger

Musik og fortolkning
5,8
5,4 Dejlig stemning
6,3 Kan godt lide musikvalget til jer. Dog kunne enkelte skift bruges bedre

Sikkerhed og velfærd
3,0
3,0
3,0

Samlet 18,67 point, ikke bestået.

Jeg arbejdede hårdt for sagen, men Max var bestemt ikke rigtigt med. Måske var jeg som arrangør lidt for ufokuseret på ham i opvarmningen, selvom han var hos mig hele tiden. Jeg havde ikke en superfed følelse da jeg forlod ringen, men sender en stor tak til Sidsel som fik mig hevet op umiddelbart efter. Ja Max, blev hos mig, ja, jeg ventede på ham, ja, der var fine positioner og et par gode overgange imellem.

I HTM2 var Lille Bjørn og jeg også først inde:


Video: Charlotte Lia

Dommere: Jette, Mia, Camilla

Udførelse
7,5 Nogle få misforståelser – ellers rigtigt fint
6,7 Lidt flagrende i P7. Ret dig gerne lidt op 😊 Dejlig glad bjørn
6,2 Dejlig, lille opmærksom hund. Han kommer af og til noget langt frem i positionerne og forlader dem et par gange

Sværhedsgrad og indhold
6,2 ok
7,0 Flot for klassen
6,5 Fint antal positioner, men vil gerne se lidt flere retninger. God brug af ringren med en lille hund.

Musik for fortolkning
6,5
6,9 Skøn stemning og skøn lille rejsende bjørn
6,2 ok

Sikkerhed og velfærd
3,0
3,0
3,0

Samlet 22,90, 1.v. 5 Q point.

Jeg gik ind med den allerfedeste følelse med fuldt fokus fra Lille Bjørn, og han var på hele vejen igennem. Der er nogle dele af programmet, som ikke er trænet så godt endnu – det var vores debut til Paddington – men det meste fungerede rigtigt godt, og jeg forlod banen med en bjørn helt på dupperne og den allerbedste fornemmelse indeni.

En rigtig dejlig prøve og vores fjerde i HMT2 (nu har vi 18 Q point). Sidste prøve i klassen bliver 9. september, og så kommer vores debut i HTM3 på Samsø.

Jeg kom til at sige til Sidsel at det er meget nemmere med to hunde i HTM3, og det udsagn har hun lovet at holde mig op på 😉

Jeg er evig stolt at Lille Bjørn som nu har vundet to HTM2-prøver i træk :-)

Ingen kommentarer: