fredag den 12. oktober 2018

HTM, Rallydysten, Samsø og pension

Det skønneste vejr i Herringløse

I dag gik turen til Herringløse Agilitycenter, hvor Mette og jeg havde en aftale på det udendørs areal, helt som i går i Jersie: jeg gik mine to HTM-programmer og var derefter prøveleder for Mette og Boogies LP3.

Jeg havde cirka samme procedure som i går, opvarmning med Lille Bjørn, fuldt program med belønninger undervejs og leg til sidst, og så anden del af nummeret med musik og belønninger. Lille Bjørn gik supergodt, men skulle nok have været varmet lidt mere op, for han var rigtigt i hopla. Tænkte jeg. Og så tænkte jeg om: Det er da mig, der skal op i gear, for at kunne matche ham. Motivationen er i top, og den skal jeg da spille med på 😊

Max gik også supergodt. Der var ikke helt samme overskud som i går (95 %), men jeg havde det rette fokus, der var styr på programmet, positionerne var fine, overgangene var præcise og jeg huskede at vente på ham.

Det var to superfine programmer, og hvis jeg kan gå cirka det niveau om en uge på Samsø, så er jeg meget tilfreds. Eller rettere MEGET tilfreds.

Weekenden er næsten uden hundeplaner. Der er Rallydysten søndag formiddag, og det er det. Og så alligevel ikke. Der er, mens dette skrives 16 tilmeldte. Max er naturligvis med, og jeg har en aftale om, at han går en ekstra runde (uden for konkurrence naturligvis), for at kunne arbejde med min indgang under konkurrenceforhold og med de skrappeste iagttagere.

Jeg har besluttet at efteranmelde Lille Bjørn. Han skal jo op i championklasse på Samsø for sidste gang, og det ville da være dumt ikke at tage denne perfekte træningsmulighed med. For ærligt talt træner jeg ikke rally med ham. Som i IKKE.

Hvad er der med Samsø? Hvert år har jeg haft nogle ganske særlige oplevelser i forbindelse med Samsø går i hundene. I år har jeg på flere punkter selv sat scenen til noget særligt.

Lørdag med ikke mindre end tre nye numre: Max’ foreløbige farvel til HTM med Liberty Bell, Lille Bjørns debut i HTM3 med Paddington i fuld udgave (og med Paddington bjørnen som rekvisit). Og så har Louise og jeg et helt nyt nummer klar til 6+. Jeg vil ikke afsløre nogen detaljer, bl.a. af den enkelte grund at vi ikke har hele nummeret på plads endnu. Vi træner det for første og eneste gang på onsdag, og så går det uden tvivl godt på Samsø.

Søndag med fire rallyprøver, med fokus på at gøre det rigtige (som til træning) med Max, og sørge for at Lille Bjørn får en sjov afsked med rally.

Hvad er det med Pension? Indtil videre har jeg udskudt min egen pensionering, men jeg prøver igen at komme på seniorordning i det nye år. Men jeg må erkende, at tiden for Lille Bjørns pensionering nærmer sig hurtigere end jeg bryder mig om tænke på. Hans hørelse har været dårlig længe, og da Kirsten fortalte om en episode forleden, gik det virkelig op for os, at det var alvor. Hun støvsugede, det plejer at udløse gøen og angreb på støvsugeren fra ham, så han skal lukkes væk. Men denne gang hørte han det slet ikke, han vågnede først, da hun kom tæt på, og så gøede han ikke engang ☹

Jeg kan virkelig mærke det i HTM-programmet, hvor han ikke reagerer på mine verbale kommandoer, og endnu mere end han plejer søger mit ansigt. Så, det jeg skrev ovenfor om vores HTM-program i dag, om hans motivation, skal jeg bare udnytte maksimalt på lørdag. For jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det måske kan blive sidste gang, og så skal det være en særlig fest i ringen – ja, det skal det selvfølgelig hver gang, men I ved hvad jeg mener, er jeg sikker på.

Ingen kommentarer: