mandag den 22. oktober 2018

Hvad skal vi nu, Lille Bjørn?


 
Hvis der er noget jeg synes er træls, så er det mandagsmorgentrafikken, når jeg skal på arbejde. Hvis der ikke er problemer kan turen på 32 km køres på 26-27 minutter, i morges tog den 57 minutter ☹

Det positive var at jeg kunne tænke en masse over hundetræningsplanerne og konkurrenceplanerne.

Konkurrenceplanerne er hurtigt overset i min kalender. På søndag skal Max op i rally i Hvalsø, den 3. november skal begge hunde til finalen i Årets Hund i rally juniorklasse, og den 8. november skal Max til Nose Work prøve i Ringsted. Det er alt …

I 2019 er det eneste jeg har planlagt en stribe rallyprøver med Max (8+4 i 1. halvår), men det tegner til det tyndeste prøveår, jeg kan mindes.

Som man kan se i mit blogindlæg i går, var jeg ikke helt afklaret med det med Lille Bjørn og rally. Jeg var klar til at pensionere ham efter et par prøver i sommers, men i dag lavede jeg et udtræk af vores 14 championklasser i år: med de nyeste først: 87, 81, IB, IB, 82, 74, 82, 83, IB, 93, 78, 87, 80, 79. De tre IB’er var lange baner (4 minutter) i varme, Lille Bjørns absolutte hadevejr. Resten er jo ganske pænt. De to i går meget nydelige.

Så jeg tror alligevel ikke helt an bliver pensioneret 😊

HTM-programmet skal der arbejdes med, jeg er ved at aftale en enetime, for at arbejde specifikt med det, og så må tilmelding til prøver komme i takt med at programmet udvikler sig. Lille Bjørn er trods alt kun 11½ år, så der er flere gode år i ham endnu! Måske skal han til HTM-prøve 10. november, og måske den 8. december. Jeg véd det ikke endnu.

Jeg læste med stor fornøjelse om Årets Dog Dancing Hunde 2018 i Hunden. En kelpie, to border collier, en cocker spaniel og en Norwich terrier, Yes 😉


Og kataloget til Årets Hund i rally blev læst ekstra omhyggeligt, specielt katalog nr. 14 med de mange titler.

Ingen kommentarer: