lørdag den 3. november 2018

Årets hund i rally 2018 – finale i Herning


Mathilde med Lille Bjørn (ÅH6), Max (ÅH3) og Boogie (ÅH2)

Jeg kørte hjemmefra 4:45, hentede Amanda og Osseau i Ringsted, og ankom til Herning 7:30, hvor finalen i Årets hund i rally 2018 skulle afvikles. Jeg var hjemme ved 19-tiden efter en tæt på perfekt dag – for at få den mest fantastiske velkomst af Kirsten med gaver fra hende og hundene og en dejlig fødselsdagsmiddag, for jeg bliver 66 i dag 😊

Irene Petersen skulle dømme alle klasser, jeg dømte champion, ekspert og øvet, Amanda junior og begynder, jeg var tidtaget i mine egne klasser, Stine Smith i junior og begynder, og jeg var sekretær og prøveleder.

Hvis jeg skal starte med det, der ikke blev som planlagt, var det at tidsplanen ikke holdt, så præsentationen af klassevinderne i store ring måtte vi afblæse. Vi fik i stedet buketterne til vinderne over til rallyringen og havde en festlig præmieoverrækkelse dér.

Der er så meget jeg kan skrive efter sådan en dag, en masse af det kommer i Hunden forhåbentlig december 2018. Så her bare mine personlige højdepunkter i en eller anden form for prioriteret orden:
  1. Opringningen fra Christian med alle tre børnebørn på videoen
  2. Mathilde og Max som blev nr. 2 i juniorklasse med 96½ point (slået på tid). Den kontakt, det fokus fra både Mathilde og Max, det var bare så skønt at opleve
  3. Christina og Tempo i championklasse, som vandt med 97 point og blev Årets hund i championklasse, og er regerende Danmarksmestre i rally i championklasse. Det er så superfantastisk!
  4. Alle, der sang fødselsdagssang for mig under præmieoverrækkelsen – det var altså en meget dejlig fornemmelse
  5. Et fantastisk samarbejde med Irene og Amanda om det hele, og en konstatering af, at vi dømmer meget ens, uanset om vi kommer fra DcH eller DKK,
  6. Mathildes lækre samarbejde med Lille Bjørn, som var rigtig fræk i dag 😊 Men Mathilde håndterede det suverænt og fik 82½ point
  7. En superhyggelig tur med Amanda
  8. Amanda og Osseau, som gik en lækker bane, blev nr. 12 i dag og endte som nr. 15
  9. Championklassen som sang fødselsdagssang for mig, inden vi gik banegennemgang
  10.  Ane og Aquas blændende ekspertklasse – for hulen hvor gik I godt, og hvor var det skønt at I rykkede op til en samlet 2. plads
Og tusind tak for de mange fødselsdagshilsner, jeg sætter virkelig meget pris på dem alle :-)

Ingen kommentarer: