onsdag den 5. december 2018

Max er fantastisk!


 
Aftenens Nose Work træning foregik på Hedehusene Fjernvarmeværk, et genialt sted til Nose Work, der har Merete virkelig skudt papegøjen!


Mette og Merete havde tilrettelagt en masse gode søg, 4 x 2 imellem maskineriet, 1 x 4 i et særskilt rum, 1 x 2 op af en væg med tavler og 1 x 5 og 1 x 4 i to regulære indendørssøg hos henholdsvis Mette og Merete.



Max var suverænt god! Bortset fra et af de første 1 x 2, hvor der var et højt vi ikke fandt, og et lavt, vi ikke fandt, arbejdede han systematisk, tålmodigt og godt. Igen lidt tid til snuse sig ind på arealet, men meget mindre end tidligere, og masser af eminent arbejde for at komme helt til kilden. Det var vidunderligt at opleve!!!

Jeg fik også arbejdet godt med at bevæge mig. Merete synes han har udviklet sig dramatisk, og det er superglad for at høre og helt enig i.


Til aften var det et nyt miljø, masser af interessante dufte, og han arbejdede som om det var vores daglige træningsplads.


En dramatisk udvikling i Nose Work, det samme i Rally, og ærligt talt, når jeg skal være helt ærlig, også i HTM/FS, nu hvor jeg lægger vægt på samspil og samarbejde.


Ja, der er sket meget med Max, og forklaringen kan jeg helt sikkert finde inde i mig selv, for der er sket meget den sidste måneds tid, som gør, at jeg er anderledes – og det smitter af på Max på allerbedste vis.


Min note til mig selv efter aftenens træning er: fortsæt det gode arbejde, ro indeni, og stol på din hund. Det er alfa og omega i Nose Work, og det er det såmænd også i de andre discipliner.

Tak til Mette og Merete for skøn træning, og tillykke til Merete med den fantastiske lokalitet!

Ingen kommentarer: