tirsdag den 19. februar 2019

Max i absolut topform

Lige før markeringen 😊

Jeg havde to fantastiske træningstimer i dag.

I eftermiddags trænede jeg selv hos Tina, og der blev virkelig skruet op for vægtene. Bl.a. kom jeg til at lave 3 x 10 squats med 25 kg. på ryggen og walking lunges med 5 kg. i hver hånd. Jeg er spændt på, hvordan det føles i morgen, men til aften har jeg det fantastisk. Jeg får prøvet alt muligt forskelligt, udvikler mig på alle fronter og føler at jeg fra gang til gang bliver bedre og bedre. Og mere kan jeg da ikke forlange af træningen.

Nedenstående øvelse var helt ny for mig, og krævede lidt på flere fronter:



Til aften skulle Max og jeg til Nose Work hos Merete, vi skulle mødes i Solrød Centret og jeg valgte at gå der op, en tur på cirka 15 minutter.

Træningen gik uovertruffet godt.

Vi varmede op med et nemt søg på en bænk, tre kilder på den julepyntede kælkebakke, to kilder på springvandet og tre på muren langs Aktivitetscentret. Det var en fornøjelse at se, hvordan Max arbejdede systematisk og vedholdende og lavede superflotte markeringer.

I første runde hos Merete, fandt han flot de fire kilder langs en anden side af Aktivitetscentret. Han arbejdede igen flot og systematisk. Det høje som han ikke kunne nå, var jeg lidt længe om at markere for, men Max’ var ikke i tvivl 😊

Vi fandt nogle flere af de nemme kilder, de tre på blomsterkummer, fik en hyggelig snak med Michelle og så endnu en runde hos Merete, hvor Max i et længere forløb fandt alle fire kilder. Han arbejdede virkelig flot helt fra start, og han slog ikke fra, selvom der kom et par stræk, hvor han skulle arbejde ret længe. Hjørner, som han skærer lidt af, vender han selv tilbage til, hvis der er grund til det, så vi fik virkelig afsøgt områderne godt. Han har udviklet sig rigtigt meget i Nose Work.

Max var igen igen en sand stjerne. Hold da op en udvikling, han har været igennem. Jeg må indrømme at to drømmerallyprøver 9.2, et fantastisk FS-program den 17.2 og nu en suveræn gang Nose Work, det er svært andet end at konkludere at han (og jeg mindede Michelle mig om!!!) har løftet vores samarbejde ganske gevaldigt.

Jeg svævede hjem med Max efter vores bedste Nose Work træning ever!

Ingen kommentarer: