søndag den 24. februar 2019

Stjerner og stjernestunder



I 100 % skrev jeg bl.a. ”sætte ord på følelserne og tale om, hvordan jeg kunne betinge dem, med henblik på at kunne genskabe dem, når der var brug for det.

Jeg har mærket efter, og konstateret, at de virkelig gode følelser – der hvor alt går op i en højere enhed – kommer i mange forskellige sammenhænge. Jeg har tit tænkt på dem, som de bedste øjeblikke i samarbejdet med en af hundene. Men heldigvis kommer de også alle mulige andre steder.


Nu er jeg bevidst om at fange øjeblikkene og betinge dem (ankering i NLP). Der dukker hele tiden muligheder op, fx visualiseringer af prøver, ”tilfældige” gode øjeblikke, og i går et væld af dem, da vi var til Leahs dåb i Oxie kyrka.

Præsten Stellan Ponnert fik på fantastisk vis inddraget Frasse og Leo i dåbshandlingen, og det var bare så perfekt alt sammen.

Humphrey Bogart og Charles Waldron i The Big Sleep (Howard Hawks 1946)

Hvad skal jeg bruge som anker? Ovenstående kunne være en mulighed, apropos stjerner :-)


Til frokosten bagefter kom vi til at tale om den skønne mad, vi taler meget om mad i familien :-)Det endte med at niece Anne og jeg aftalte en middag på Geranium, Danmarks eneste trestjernede Michelin-restaurant. Det bliver uden tvivl fantastisk, og en god referenceramme for hvad et stjernemåltid er!

Ingen kommentarer: