søndag den 28. januar 2024

Gode ben?

Max og Otto på Jakobs Havn

I fredags spurgte Liv mig om mine kriterier for rallyprøverne med Max i Ringsted i går.
Jeg kunne med overbevisning sige, at de var præcis de samme som for prøverne sidste søndag i Ringsted, se Max passer på dig.

Det var godt og superfornuftigt.

Jeg talte med Bent lige da jeg ankom, vi kom til at tale om fysiske skavanker og genoptræning – og han sagde: vi er jo ikke 25 år længere. Det har han jo indiskutabelt ret i. Så selvom jeg indimellem mentalt føler mig meget, meget yngre, så lader kroppen sig ikke narre, og genoptræningen af benene (og andre dele af kroppen) tager altså bare (lang) tid.

Jeg fik en masse søde kommentarer i går, om at jeg tydelig går bedre end for en uge siden, det kan jeg også tydeligt mærke. Benene ér stærkere. Men gode ben? Nej, der er et stykke vej endnu.

På de to baner i går indeholdt den ene 8-tal, fristende 8-tal og 8-tal med sideskift (som har henholdsvis 2, 2 og 2½ m mellem keglerne), den anden 8-tal med sideskift og højre spiral; det var tydeligt at det var lige knebent, med specielt 2 meter, som jeg går pt. Jeg kommer til at gå lidt for snævert og det bliver lidt haltende.

På den ene bane var lynet med vending til venstre og så til højre (skilt 233), og i højrevendingen var jeg ved at miste balancen og måtte lave den om. [Analyse bagefter: Jeg laver de snævre vendinger helt skarpe, det behøver jeg ikke, det gjorde jeg ikke i ommeren]. På den anden var der to sidestep til venstre med hund på højre side, og der kunne jeg jf. sidste uge, godt mærke lidt balanceproblemer, så jeg valgte ikke at lave den om, selvom jeg godt kunne se, at der manglede bagpartsbevægelse hos Max i første sidestep.

Bundlinje, jeg gik to fede baner, var tro mod mine kriterier og kunne mærke tydelig fremgang i benarbejdet.

Og så fik jeg skøn, præcis og anerkendende feedback fra Johanna og Stine.

Feedbacken fra Stine modtog jeg siddende på præmiepodiet, for efter to baner i rap, kunne jeg godt mærke at bentøjet ikke kunne meget mere ….


PS: Prøve 1. 91 point og 1.v. Prøve 2. 89 point og 1.v.

I dag kunne jeg mærke, at benene føltes rigtigt godt fra morgenstunden.

Så for første gang meget længe gik jeg lidt ekstra i dag.

Først morgentur med hundene ned til Jakobs Havn. Derefter til møde med to bestyrelsesmedlemmer og et andet potentielt bestyrelsesmedlem til Ældre Sagen i Præstø, en ganske kort tur. Til eftermiddag 45 minutter med hundene i Næbskoven; det er måneder siden jeg har gået så langt med dem. Jeg nød det i fulde drag og krydser fingre for at tre ugers fremgang bliver ved.

Som bonus trænede jeg meget afmålte 10 minutter med Otto i haven i eftermiddags. Det er første gang i evigheder, det var vidunderligt, og det er startskuddet på at vi forhåbentlig senest sidst i april er på banen igen i rally øvet klasse.

Ingen kommentarer: