lørdag den 2. marts 2024

En vidunderlig rallydag

Seniorklasse

I dag afholdt Sydkystens Hundeskole sin første rallyprøve i 2024. En velgørende klassisk prøve: en stor ring i Stestrup Hallen, en dommer (Liv), en sekretær (Amanda), 45 ekvipager.

For første gang i 14 måneder var Otto til rallyprøve, og det gjorde dagen til noget ekstra specielt for mig. Jeg skrev i onsdags et blogindlæg om vores træning og kriterierne, og i dag skulle det så prøves af i praksis.

Dagen startede med seniorklasse, Max og jeg var sidst af fem, og Amanda filmede:


Det er en af de skønneste baner Max og jeg har gået ever. Jeg havde den allerbedste følelse indeni og Max, han var der bare hele tiden. Som bonus fik vi vores anden sølvpind med 96 point, der var 1 enkelt snus og en ommer på sidste øvelse, hvor jeg fik kludret med signalet.

Otto og jeg startede som nr. 8 ud af 12 i øvet klasse. Amanda filmede og tog imod feedback på mine vegne, jf. kriterierne.



Da jeg kom ind i efter at have leget med Otto uden for hallen, spurgte Amanda mig først, hvordan jeg selv havde følt det. Og ærligt talt: Jeg havde den fedeste følelse. Jeg havde levet op til kriterierne, Otto var med mig, og jeg bevarede roen hele vejen.

Jeg må indrømme, at den gode følelse har holdt hele dagen, og mens jeg skriver dette er glæden intakt. Jeg har virkelig fået lysten til rally med Otto igen; der bliver set på træningsplan i morgen.

Vi mistede to øvelser (sidestep til højre og sit 90 grader venstre sit), som vi normalt ikke har problemer med, der var for stor afstand til mig i første øvelse (8-tal), hvor der også var et par keglesnus, og der blev trukket i helhed for hoppen. 75 point.

Som deltager var jeg mere end meget tilfreds med begge hundene, og den feedback jeg har  fået af bl.a. Amanda, Liv og Karina er perfekt i forhold til mit videre arbejde med Otto. Det var et comeback, som overgik mine vildeste drømme.

Arrangementet var i øvrigt en stor succes. Liv dømte som altid knivskarpt og gav feedback på en konstruktiv og opmuntrende måde, dejligt. Amanda havde naturligvis helt styr på papirarbejdet og præmierne. Jeg havde som prøveleder en af de meget nemme dage.

Hvis der er deltagere, der synes der var noget med flødeboller og chokolade på sekretærbordet, så har de helt ret ;-) Jeg kom til at foreslå noget ekstra godt dommerslik, både Liv og Amanda var helt med på den, så derfor kom der luksusslik på bordet!

Det var helt symbolsk for en dag, som jeg ud fra Facebook-tilkendegivelser ser som en dag, som deltagerne har været meget tilfredse med. Det glæder mig naturligvis som arrangør; sammen med min glæde over Max' og Ottos vidunderlige prøver, så kan det altså ikke blive til andet end en vidunderlig rallydag. 

Ingen kommentarer: