onsdag den 28. januar 2009

Megan hos kiropraktor

Som nævnt i en tidligere blog er jeg blevet ”tvunget” til kiropraktor med Megan. Og det var en meget positiv oplevelse.
Jeg var blevet anbefalet Maja Guldborg af mange tilfredse hundeejere, og efter selv at have mødt hende og oplevet hendes arbejde kan jeg godt forstå de mange roser. Maja er meget sympatisk og behagelig, god til at orientere om, hvad hun gør og hvorfor hun gør det, og jeg gik derfra med fuld tillid til at der kommer noget godt ud af forløbet!

Maja undersøger om det enkelte led bevæger sig optimalt indenfor dets normale bevægelsesområde(motionpalpation) og lokaliserer det eller de led, hvor der er nedsat bevægelse. Konsekvensen af nedsat bevægelse er at hunden begynder at kompensere, og resulterer i smerte og stivhed. Derfor skal ledene behandles.
Og konklusionen var klar: Megan har smerter i lænd og ryg, og stivhed bl.a. i nakken :-(

Så indtil næste besøg den 16. februar er recepten følgende:
  • 3 gange daglige skal vi udføre følgende øvelser:
    o med hånden ”massere/vibrere” Megans underside fra for til bag
    o lokke hende til at bukke hovedet ind mellem forbenene
    o lokke hende til at bevæge hovedet ned mod venstre og højre skulder
    o lokke hende til to højre og to venstre cirkelbevægelser
  • fodring skal nu alene ske ved at maden spredes ud, så hun skal bevæge halsen mange gange mens hun spiser
  • med speciel vibrator skal hun vibreres hver eller hver anden dag til højre og venstre for rygsøjlen
  • hun skal gå en masse korte ture frem for lange ture, gerne i kuperet terræn
  • hun skal ikke træne lydighedsøvelser, men gerne spor

Det er lidt skræmmende at få denne diagnose, men jeg er sørme glad for at jeg blev tvunget, og er spændt på det videre forløb.

Og jeg skal hilse fra Megan og sige at hun er totalt færdig, hun har stort set sovet siden vi kom hjem ved 15-tiden.

Ingen kommentarer: