fredag den 9. august 2013

The sky is the limit


 
Ferien er forbi og jeg er i gang med en konsulentopgave på fuld tid frem til årsskiftet.

Jeg har spekuleret en del over dels min egen undervisning, dels min egen træning, og det er for de kommende to måneder endt med status quo:
  • Mandag underviser jeg på LP-stjernehold i Jersie og træner selv før/efter
  • Onsdag underviser jeg sammen med Anita på rallyhold i Osted og går på LP-hold hos Anita derefter med Max
  • Torsdag går jeg på LP-hold med Max og Lille Bjørn hos Johanna
  • Nogle fredage er der agility med Max hos Johanna
Jeg har også nogle enetimer og nogle kurser i kikkerten eller i kalenderen, så det bliver bestemt ikke et kedeligt efterår.

Max har udviklet sig virkelig meget på det sidste, så det er mere end meget fristende at træne mest muligt med ham. Men jeg kan garantere for at de to andre ikke bliver glemt.

Megan skal til DM i rallychampionklasse. Vi fik kun 72 point i søndags og det var ikke særlig godt, men vi deltager på et championhold hos Conni morgen, og har en sidste generalprøve 18. august i Holbæk, og så tager vi den derfra. Men der er ingen tvivl om at Megan er blevet gammel. Det hele går lidt langsommere, der bliver sovet mere, det tager længere tid at komme i gang. Efter DM ser vi på situationen og jeg vil bestemt ikke udelukke at Megan bliver pensioneret som konkurrencehund derefter.



Lille Bjørn. Jeg kan uden tøven sige, at intet kommer af sig selv med ham. Jeg synes vi ligger på et stabilt niveau generelt i LP3-øvelserne, men prøverne viser en høj grad af usikkerhed. I lørdags mistede vi to ellers sikre øvelser, stillingsskift og springapport. Og sådan er det stort set hver gang.

Men jeg har besluttet at jeg ikke giver op. Vi er tilmeldt 4 prøver resten af året. Og næste år skal han bestemt også konkurrere i LP. Han skal endnu ikke pensioners med rally championklasse:-)

I går gik han fantastisk til træning hos Johanna, selv om der var overvældende dufte i græsset, måske af tæver der var lige ved at komme i løbetid.

Fællesøvelserne, indkaldet og fremsendingen var superbe!

Vi havde fokus på de to 0-øvelser fra søndagen, springapport (som gik ok), og stillingsskift – hvor jeg har fået en række ideer af Johanna, som jeg skal arbejde videre med. Der skal afstand på på en kontrolleret måde.

Max udvikler sig meget. I forbindelse med mandagens sommertræning trænede jeg med ham før og efter holdet, og han gik fantastisk. Specielt indkaldet og stillingsskiftet (nu på 15 meter) var superbe.

Og så gik vi Anitas rallybane som afslutning, og det var ganske pænt.

Træningen hos Johanna i går gik generelt fint. Springapport og fremsending var fantastiske. Fokusøvelsen var fri ved fod, hvor jeg også har fået en række ideer til at arbejde videre med at sikre kontakt fra start.

Max er virkeligt spændende at arbejde med. Det skal være tilpas svært for ham. Hvis det er for nemt slår han fra. Og hvis det er for svært slår han også fra. Så der er virkelig god træning i at tilrettelægge træningen fornuftigt.

Ingen kommentarer: