torsdag den 28. november 2013

Træningspause

Det var så planlagt, men den formaliserede træning har været tæt ikke eksisterende de sidste par uger. Måske er det bare fordi andre hundeaktiviteter har fyldt kalenderen :-)

Efter enetimen med Nette i fredags har den stået på en weekend med Ken Ramirez, 2 LP-hold mandag, præsentation af de nye rallyskilte for Hvalsø Hundevenner tirsdag, og 2 rallyhold onsdag.

I dag var der en ekstra træningsrunde hos Johanna for os der har været meget væk, og jeg havde Lille Bjørn og Max med til at dele en time.

Lille Bjørn har ikke trænet siden han var med for 14 dage siden, så han var godt tændt. Og da jeg samtidig tog noget af det nye legetøj brug; - et kødben med pib og et trækkelegetøj med noget skind med pib i enden – så var der sandelig en Bjørn der gerne ville arbejde.

Han lavede to superflotte første stillingsskift med forstyrrelser, to rigtigt gode indkald med stop, et par pæne fremsendinger og tæt på perfekte fællesøvelser. Lidt snus – det gulvtæppe er vildt spændende – men masser af energi og fokus og en skøn træningshalvtime med ham.

Jeg fik leget lidt med Max, men han synes ikke ligeså godt om legetøjet som Lille Bjørn. Jeg skal arbejde med det på hjemmebane først, tror jeg.

Som dagens fokusøvelse bad jeg om noget, som vi ikke kunne i forvejen og som ikke kolliderede med LP, og vi blev introduceret til at sidde bamse og krydse poter, og vi har fået 5 uger til at få dem på plads. Den udfordring tager vi naturligvis imod.

Jeg kan mærke at jeg virkelig skal til at tænke træningsplanerne for alle tre hunde igennem. Vi skal I første omgang have en gennemtænkt plan for resten af vinteren.

1 kommentar:

Camilla Johannessen sagde ...

Hvem vælger legetøjet?... prøv at vælge 3 forskellige legetøj og lade Max selv vælge.. det legetøj han tager først når du har lagt det på række er det som I leger/belønner med den dag.. næste gang indgår det han sidst valgte, og to nye stykker legetøj...
Lidt ligesom at en god belønning for mig, snare vil være nye træningsbukser og ikke et par høje hæle, for andre vil det være omvendt.. og hvis jeg har fået træningsbukser.. vil jeg måske hellere have et par højhælede sko næste gang ;-)