lørdag den 1. februar 2014

Nye rallyskilte

Henteøvelse (Foto: Winnie West Ørngreen)

Jeg havde fået mulighed for at efteranmelde Max og Megan til Border Collie Klubbens rallyprøver i dag og det blev en hyggelig dag. Det var første gang de nye rallyskilte kom i brug og jeg havde finpudset alle de Nye øvelser med Max og Megan i går for at være klar :-)

Det er den mindste rallyprøve jeg har deltaget I, så længe jeg kan mindes: 22 deltagere fordelt på 4 begyndere, 1 øvet, 7 eksperter og 10 champions. Naturligvis god nørdrepræsentation: 25 % af begynderne, 100 % af øvede, 14,3 % af eksperter og 40 % af champions var nørder, repræsenteret ved Annie (1), Amanda (2), Conni (2) og mig selv (2).

Der blev gættet på at det var de nye skilte, der havde skræmt potentielle deltagere væk. Synd for dem, vi der kom, havde nogle hyggelige timer på nogle ualmindeligt velgennemtænkte baner.

Jeg skulle op med Max i ekspertklasse og havde en rigtig god følelse, da jeg gik banegennemgang. Selvom der ikke er meget plads til rallybanerne i hallen, var de alligevel udtænkt, så der var god plads mellem skiltene, god plads til at udføre øvelserne og ingen fælder. Det føltes bare godt. Jeg måtte bare sige til Lone Sommer, som var dommer, at det var en bane med virkeligt godt flow, og at banen bestemt ikke skulle have skylden,  hvis vores resultater ikke blev så gode.

Max gik nogenlunde, lidt snus, lidt manglende koncentration, vi havde 3 ommere og endte på 82 point – hvilket rakte til en 2. vinder! Ærespladsen, dæk ved siden af, var fin og med minimal lyd, dejligt.

Championklassen var dagens største og det var igen en dejlig bane. 9 af de nye skilte var i brug, men det var bestemt ikke pga. af dem at vi kun fik 86 point. Lidt snuseri, 2 eller 3 ommere, Megan og jeg endte på 86 point og en 6. vinder.

Jeg er meget tilfreds med begge hundene. Vi undgik heldigvis nogle øvelser, som vi ikke er helt skarpe i, men i en hal, som vi plejer at have lidt problemer med, var det glimrende resultater.

Tak til alle for hyggeligt selskab og tak til Winnie for ovenstående foto af en veloplagt fører og Megan – gad vide hvad hun tænker???

Ingen kommentarer: