lørdag den 1. november 2014

Perfekt dag




Hvad er en perfekt dag?

Det kommer naturligvis an på kriterierne, og for mig var dagen i dag en perfekt dag.

Kirsten og jeg kom sent hjem i går, vi havde været til 150 års fødselsdag hos vores nabo (ca. 2 x 75) sammen med 14 andre fra vejen, superhyggeligt og jeg var den næstyngste i selskabet :-)

Hundene blev luftet i haven og Kirsten og jeg fik en drink inden vi gik i seng ved 1-tiden.

Morgentur med hundene.

Træning i hallen med Megan og Lille Bjørn sammen med Anita og Osseau.

Megan med fokus på antisnus, Lille Bjørn med fokus på primært glæde, sekundært den nødvendige præcision.

Megan går som en drøm, og jeg var virkelig skarp med at snus ikke var ok.

Lille Bjørn var igen fantastisk, men uh hvor er det svært med overgangene. En pragtfuld fri ved fod, og så stillingsskift, hvor energien følger med, duer ikke, øv. Positioner, hvor ståen var i udu, flot indkald og flot felt. Fællesdæk lidt underligt, han satte sig midt i det hele?!

Så tog Kirsten og jeg til Torvehallerne hvor vi først fik Cortado og kage på Grannys House, lidt handlen og så fik jeg frokost på Sushilovers.


Hjemme igen, kaffe, kage og chokolade.

En tur til stranden med hundene.

Fantastisk aftenmåltid:


Côte du beuf og nogle dejlige vine.

Hvad kunne have gjort dagen endnu bedre?

Tænk, hvis en landsdækkende tv-station havde bragt en seriøs udsendelse om DKKs arrangement i Herning. Hvorfor er foldbold, håndbold, formel 1 osv. pr. definition bedre tv end folkelige idrætter? Hvorfor er alt andet end elitesport kun kuriøse indslag på tv?

Jeg tror at mange ”almindelige” hundeejere kunne blive meget inspireret, hvis der blev bragt ordentlige udsendelser om seriøst hundearbejde indenfor alle discipliner.

Men selv på public service kanalen har testkørsler i formel 1, skadede landsholdspillere i håndbold og fodbold, en catalansk storklub, kongeklubben, randrusianerne osv. højere prioritet i sporten end dækningen af breddeidrætten. ØV!

Ingen kommentarer: