fredag den 7. november 2014

Skøn uge



Det var været en ganske travl uge arbejds- og hundemæssigt. Men med planlægning og prioritering på begge sider gik det fint.

Efter den famøse Færdighedsprøve i sommers, hvor Max gik helt i baglås, har jeg ikke arbejdet med FP. Søndag prøvede jeg så FP2 med Max i haven, og det gik fint. 4,2 med min egen vurdering (og den er hård!). Så jeg har besluttet at fortsætte træningen i FP, det er god afveksling, og det har Max bestemt brug for.

Vi fejrede min fødselsdag (som var mandag) med Sandra, Christian og Frasse søndag, ovenfor den stolte farfar med guldklumpen.


Mandag holdt vi en stille fødselsdag hjemme, naturligvis med lækker mad og vin.

Tirsdag var jeg med Lille Bjørn på LP-hold hos Susanne. Hold da op, hvor gik det godt. Jeg citerer min statusopdatering fra Facebook:

”Genial træning med Lille Bjørn til aften hos Susanne. Virkelig stærk fri ved fod, perfekte positioner, lovende eksperimenter med overgang fra fri ved fod til stillingsskift og nogle skarpe skifter. Fremsending med fokus på at komme bag i feltet i ét løb, super indkald, flotte næseprøvesøg og endelig en strategi for at han holder apport i afslutning: det er måden, jeg bukker mig på … Afslutning med flot fællesdæk. Han ville ikke drikke undervejs, pustede og stønnede og arbejdede med enorm intensitet hele timen og spurtede rundt med 3-4 stykker favoritlegetøj. Verdens bedste Bjørn!!!”


Dagens dårlighed nyhed var, at der ved et uheld er kommet en del vand ind på vores tæppe i hallen. Vi er i dialog med udlejer.

Onsdag havde jeg tre hold i hallen, 2 rally og 1 LP. Flest gamle kendinge og nogle enkelte Nye deltagere, og lige spændende hver gang.


En af dagens rallybaner blev designet under eftermiddagskaffen - lidt keglesjov.

Torsdag stod den først på selvtræning, dernæst på LP hos Johanna. Igen citat fra men statusopdatering på Facebook:

”Endnu en dejlig træningsaften, denne gang med Max. Først superhyggelig selvtræning med Dina Gawain Border Collies) og Signe – vi træner alle LP3, Signe og Sitka bliver fantastiske også i den klasse.

Derefter LP-hold hos Johanna, hvor jeg valgte at arbejde med Twist fra FP2 og Ryggen til handler fra FP2/3. Efter næsten 2 timers træning var Max og jeg kommet igennem cirka en fuld LP3, en fuld FP2 og en masse rallymomenter. Herligt!”


I dag stod den på tidligt fri og hjemlig hygge.

Indimellem er der sket god fremdrift i planlægningen af Hundedagene 2015, i løbet af næste uge skulle det endelige program, gerne falde på plads, så vi kan opslå holdene.

Vores dobbelt rallyprøve 31. december er også ved at være på plads, i skrivende stund er der 1 ledig plads til første prøve, 2 til anden. Ingen krise her :-)

Det har været en skøn uge.

Ingen kommentarer: