søndag den 1. februar 2015

Rally skilte

Paul og kursist (foto: Kirsten Holm Iversen)

Jeg havde i dag fornøjelsen at undervise for DKK på holde Rally skilte, som var annonceret:

”Har du brug for:
  • en opfrisker af de nye 2014 skilte?
  • indlæring og udførsel af skiltene?
  • tips til indlæring/træning af Champion øvelserne?
  • ny inspiration til egen træning eller undervisning?
Så er dette kurset for dig. Der veksles mellem teori og praktik.

Kursustitlen var ikke den mest sexede, men jeg var svineheldig og havde seks topmotiverede, engagerede og dygtige kursister. Så er det pludselig rigtigt sjovt at undervise.

Efter en kort introduktion og præsentation gennemgik vi først skilteændringerne samlet.

Derefter blev skiltene gennemgået detaljeret klasse for klasse – med udførelse, indlæring og typiske fejl - og efter hver klassegennemgang skulle deltagerne gennemføre en bane i den pågældende klase med lutter nye skilte.

Efter en kort frokost talte vi generelt om højrehandling, og gennemgik de nye skilte for at diskutere detaljer i ved højrehandling af dem.

I ”øvelse der driller” var vi vidt omkring med æresplads, et skridt til venstre, fremsending til felt, bakke til højre, bakke væk, dobbeltspring ro og tilbage m.fl.

Indimellem havde vi samlinger hvor vi talte om at opbygge øvelser trin for trin – ud fra et billede af, hvordan den færdige øvelse skulle se ud – at sætte kriterier, at hæve kriterier, være konsekvent, træne fra momenter til konkurrence, træning med forstyrrelser mv.

Vi havde også en spændende snak om det at gå i gang på banen til en prøve (hvad man gør i minutterne op til man går ind på banen).

Vi sluttede med en bane, som deltagerne selv byggede af nye skilte, alle gik den ene gang og to seje to gange. Klokken var over 15 og både hunde og førere var trætte, så det var forståeligt at de ikke orkede mere.

Som ekstra bonus fortalte jeg ærligt om nogle af de ting, jeg fortæller kursisterne, og som jeg også er begyndt på selv ;-) Fx at udnytte hele tiden til banegennemgang. Og jeg blev mindet om forskellige detaljer, som jeg selv skal arbejde med.

En superhyggelig dag.

Ingen kommentarer: