lørdag den 14. maj 2016

Happiness is

Foto: Wacherphoto

I går havde jeg mulighed for at tage tidligt fra arbejde, så hjem og hente Kirsten og over og hilse på svenskerne, som i torsdags kom hjem med barnebarn nr. 2 (pt: Lillebror). Det er fantastisk at være bedstefar og bare kunne nyde at holde et lillebitte menneske i armene:


Og at komme med den perfekt gave til storebror Frasse, som stort set legede med den al den tid vi var der, selv mad var ikke interessant:



I dag gik turen til Lellinge, hvor jeg skulle dømme rally for Spaniel Klubben Region 2.


54 katalognumre, men også nogle afbud, så det officielle antal deltagere blev 42.

Jeg var så heldig at både Lonni og Christina var tilmeldt prøven, og de tilbød heldigvis at hjælpe med det administrative, og så var vi kørende i meget effektiv stil med sekretær i alle klasser, mig selv som tidtager, og Christinas nevø Sebastian som tidtager for ærespladsen i ekspertklassen.

Dagens baner ligger her: http://www.bordertoborder.dk/docs/rallybaner/rally.php

I begynderklasse var der flere debutanter, inkl. to deltagere fra mit intensivkursus for Spaniel Klubben, og der var heldigvis meget at glæde sig over. Annette med Engelsk springer Chacha blev 4. vinder med 92 point og Christina med Cocker Silke blev 2. vinder med 100 point.


Jeg blev i dejligt humør af at se Christinas overskudsagtige løse line og en blændende banegennemgang.

For første gang skulle jeg dømme juniorer, og det var samtidig første gang, der var to juniorer op til samme prøve. Begge bestod med glans. Vinderen Sofie med en Australian Shepherd fik 100 point, og ville have vundet begynderklassen, hvis hun var gået op dér. Sebastian, som havde fået dispensation til at stille op, da han ikke er fyldt 10 år, gik med Tempo og bortset fra lidt usikkerhed ved det første skilt, gik han meget rutineret banen igennem. 93 point i debuten i rally, meget flot og store klapsalver.

I øvet klasse var der 3 der fik 100 point, meget forskellige i stil, men alle sammen banegennemgange, hvor jeg som dommer bare stod og nød det fantastiske samspil mellem hund og fører, og efterhånden som banen skred frem, bare håbede at det ville fortsætte. Jeg har et blødt punkt for border terriere (!), så jeg glædede mig ekstra over at Mette og Queensmoor blev 3. vinder - det var smukt at se.

Ekspertklassen med i alt 13 hunde var stærkt besat. Amanda gik en flot bane med Dumle, men der var tre dumme ommere, og så endte de på 5te pladsen med 90 point (ja, de fik ærespladsen!). 3. vinder blev Birgit og Chili med 98 point og dermed blev Chili champion efter tre prøver i ekspertklasse, meget overbevisende og meget flot. Stine og Zidi blev nr. 2 med 99 point (uha, de er ved at være stabile på topniveau).


Vinderen blev Lonni og Morgan. De gik bare fantastisk og 100 point var præcis, hvad den præstation var til. :-)

Til sidst kom championklassen med 6 officielle deltagere og 2 uofficielle. Stine & Zidi og Birgit & Chili havde vi aftalt kunne gå op uofficielt, når den officielle konkurrence var slut, så de kunne prøve championklassen, og det gjorde de med henholdsvis 91 og 83 point.

Den officielle del var overordentlig skrap med tre superchampions og tre på vej.


Gitte og Willow vandt med 98 (supercert), Christina og Tempo blev nr. 2 med 97 og Annie og Tira nr. 3 med 95 point. De sidste tre fik 90 (med en 10’er), 90 (med 3 3’ere) og 87 (med en 10’er), så det var virkelig flot førerarbejde.

Der var også meget andet at glæde sig over, så det var endnu en dag, hvor jeg virkelig nød at være dommer og at være med til at belønne en masse flot førerarbejde med gode points.

Ingen kommentarer: