mandag den 30. maj 2016

Pauser og timing



Max har ligget brak hele dagen, og ja, det har været en hård weekend for ham, hvor han har været hjemmefra 10 timer begge dage, og trænet on and off i løbet af begge dagene. Til aftenens træning var der heller ikke meget energi, så han var ikke på ret meget, hvilket i grunden ikke var så dumt endda.

I den fælles runde arbejdede vi med starter, vi skulle hver ind tre gange, og arbejde med forskellige starter. Så jeg havde lidt forskellig opvarmning uden for ringen, en indgang mellem benene og så rundt, en indgang direkte til startpositionen med Max i plads, og så en større runde, hvor vi gik langs dommerbordet og hilste inden vi gik ind i plads. Jeg synes alle tre fungerede fint, det vigtige er at få lavet den sømløse overgang fra opvarmning til prøve.

I den individuelle runde fortsatte jeg hvor jeg sluttede i går, dissekering af When I’m 64, hvor jeg gik et fuldt nummer med Max, hvorefter han fik fri, og så gik jeg stump for stump programmet.

Der er mange ting, der skal arbejdes med:
  • Fra startpositionen til plads (efter en pause), Max vil meget nødigt ud af den trygge P9
  • Hvor mange omkringer om stokken på det første stræk (1-2), 2 er ambitionen
  • En overgang til slalommen, hvor han går mellem benene og vi pauser
  • Slalom som nu slutter på venstre side, så dér kommer follow af hånd
  • Pause undervejs i follow
  • Pause idet stokken kommer i jorden til ottetal
  • Pause efter anden 8-tal, inden vi fortsætter med follow af stok
  • Pause under follow af stok
  • Timing af ind foran og stå, så det passer med ”I could STAY with you”
  • Timing af bakning til musikken
  • Timing af spin til clue
  • Pause i rundt om fører
  • Timing i twist
  • Pause i moveon om fører
  • Timing af sit foran
  • Timing af de fire poteløft
Det var svært at gå programmet uden hund, så jeg tørtræner lidt mere inden Max skal med i overgangene. Jeg blev filmet til allersidst, måtte afbryde først gang, fordi timingen hurtigt gik galt, og anden gang var der også flere steder at timingen haltede.

Og så mangler jeg stadig at have styr på stokken og hvordan jeg bevæger mig, nå ja, der er også en detalje med sikkerheden i nogle af trickene :-)

Det er virkelig fascinerende at arbejde med, og specielt det med pauser og timing har virkelig sat de små grå i gang, for jeg kan bare mærke, hvordan det føles rigtigt og løfter programmet fra noget almindeligt til noget større.

Jeg har fået en masse at arbejde med både til HTM- og FS-programmet, som jeg begge skal debutere med i Vejen 11. juni. Jeg satser på en fuld generalprøve af begge programmer i aften inden jeg skal sove, og så bliver de næste dage planlagt nøjere i morgen.

Jeg glæder mig rigtigt meget til at vise de to ny numre.

Ingen kommentarer: