lørdag den 8. september 2018

Hund i Fokus 9. september 2018


Så er bilen pakket med det, der kan gøres klar dagen i forvejen, til Hund i Fokus i Mørkøv i morgen.

Lille Bjørn skal op for sidste gang i HTM2, der er lidt underligt, at vi allerede er kommet dertil. Han debuterede i HTM 14. oktober 2017, startede første gang i HTM2 7. april og fik titlen 2. juni. 30. juni startede vi første gang med Paddington-musikken, og det er det samme nummer vi skal op med i morgen, men i en bedre trænet udgave mener vi selv 😉

Hvis alt går vel starter vi i HTM3 med en udvidet udgave med rekvisitter 20. oktober på Samsø, lige godt et år efter vores debut i HTM3.

Som man kan se af kataloget [1] er Lille Bjørn eneste tilmeldte i klasse 2.

Han er også den eneste hund her fra matriklen. For første gang siden jeg debuterede med Max i HTM 5. juni 2015 skal jeg til HTM-prøve, hvor han ikke skal op ….

Musikken er naturligvis klar [2], jeg huskede at lave en back-up i går [3], jeg har engang haft brug for at finde back-up frem, så det er absolut vigtigt. Resultatbogen er naturligvis klar [4], til forrige prøve havde jeg købt en ny bog og så fotokopieret resultaterne over, for de stod i et virvar i en rally resultatbog ☹

Vaccinationer er helt opdaterede [5], begge hunde var til årligt tjek i august.

Max var oprindeligt tilmeldt i HTM3, men han er blevet flyttet til rally championklasse. Rally starter kl. 10 med championklasse [6] og startbøgerne er naturligvis også her klar. Max’ [7] er en helt regulær nr. 2, mens Lille Bjørns første er blevet erstattet af LP-resultatbogen [8], som jo ikke skal bruges mere til LP. Vaccinationerne er på plads også for Max [9].

Og så skal jeg som altid huske det med at have styr på påklædningen [10]. Ikke bare tøjet til HTM, men også gardering mod regnvejr. Mathilde skal op med både Lille Bjørn og Max i juniorklasse. Vi har aftalt, at hvis hun har tid og lyst, så må hun gerne gå til prøve med dem, for at kvalificere til DM 2019 og ÅH 2019, og hun skal selvfølgelig også holde formen ved lige frem til ÅH 2018-finalen den 3. november.

Jeg kom lige til at lave en statisk over årets officielle rallyprøver plus DM.

Hundene har været til i alt 61 prøver i år. De har været til 7 officielle prøver i Sverige hver. De har været oppe i championklasse 25 gange (Lille Bjørn 12, Max 13) og 22 gange i juniorklasse (Lille Bjørn 10, Max 12).

Hvordan er det gået? Her er top 10:
  1. Lille Bjørn 99 27.4 Junior
  2. Lille Bjørn 99 17.6 Junior
  3. Max 97 25.8 Junior
  4. Lille Bjørn 96 25.8 Junior
  5. Max 95 11.2 Champion
  6. Max 94 26.5 Junior
  7. Lille Bjørn 94 12.5 Junior
  8. Lille Bjørn 93 28.4 Champion
  9. Max 93 26.5 Junior
  10. Max 92 27.4 Junior
Forventningerne til i morgen? At Lille Bjørn og jeg kan gå vores program, som vi plejer. At Max og jeg har den kontakt før og efter vi går på banen, som vi har haft til de sidste træningsrunder og til prøven i søndags.

Jeg ønsker naturligvis alle deltagere al mulig held og lykke, men den ekstra gode karma er sendt til nogen, som jeg synes i ekstraordinær grad fortjener strålende resultater 😊

PS: Jeg skal da lige nævne, at Lille Bjørn i morgen fylder 11½ år. Han er stadig i fin form, der er lidt skavanker, men vi er så klar som vi kan blive til at optræde!

Ingen kommentarer: