søndag den 30. september 2018

En skøn rallyprøve og farvel til en popsanger

Begynderbanen

I dag havde jeg fornøjelsen at skulle dømme rallyprøver for Specialklubben for Belgiske Hyrdehunde, kreds 3, i Måløv.

Det er en af de allerhyggeligste prøver jeg har oplevet som dommer. Arrangementet var veltilrettelagt, de var super god stemning under hele forløbet, gode og mindre gode resultater blev taget med godt humør, og der var i alle klasser mindst et topresultat. 3 begyndere med 97 point, Hanne og Gaia med superflotte 99 i øvede klasse, en ekspert til 100 point, og sidst men ikke mindst Susanne og Annesine, som i dag måtte ”nøjes” med 98 point i championklasse 😊 Desværre var der kun 2 deltagere i klassen, så der var intet supercertifikat i spil, men mon ikke der ligger et par og venter på denne superdygtige ekvipage?

Præmieoverrækkelsen foregik i klubhuset, et stykke fra banen, og det var der en rigtig god grund til: Der var simpelthen en overflod af præmier, så jeg ville ønske jeg havde været med som deltager 😊

Det eneste triste var, at der kun var 18 deltagere i dag. Det er ærgerligt, når der er lagt så stort et arbejde i det og skaffet så mange sponsorpræmier, men jeg er sikker på, at mange flere vil komme næste gang, det fortjener klubben.

Vi var allerede færdige inden 12, jeg takkede nej til frokost – og har nu fået ry for at jeg hellere vil have kage end mad, for jeg spiste to stykker meget lækker hjemmebagt kage 😉

Jeg fik en virkelig fornem dommergave med vin og slik, og jeg skal hilse at vi øver selvdisciplin herhjemme, for at slikket ikke bare skal forsvinde.

Mange tak for et flot arrangement!

Søndag morgen på Solrød Strand

På vejen hjem hørte jeg at Kim Larsen var død i morges, og mens dette skrives hører jeg P4, et flot mindeprogram og masser af vidunderlig musik.

”Min” Kim Larsen sang er ”Dengang da jeg var lille”. Jeg hørte den første gang på hans 70 års fødselsdag, og den blev siden musikken til Lille Bjørns og mit HTM-program. Jeg blev lidt overrasket hvor langt der gik herfra til debuten på Samsø sidste år, men det var bare den perfekte sang til os.

Kim Larsen har skrevet utallige sange, som er en del af den danske sangskat – de er udødelige. Jeg kendte ham ikke, men elskede hans uhøjtideligt tilgang til sig selv og sin betydning; han ville ikke kaldes kunstner, han var popsanger. Jeg siger tak, for alt det, du har givet os alle, og ønsker dig en fantastisk sidste rejse.

Ingen kommentarer: