tirsdag den 3. september 2019

Forrygende Nose Work træning


På kabeltromlen


Jeg fik trænet lidt med Otto i eftermiddags, noget med en kasse bl.a.


Noget kæleri blev der naturligvis også tid til.

Jeg har fået lavet første udgave af ”Planer for Otto”, det skrev næsten helt sig selv, og jeg deler det nok på et tidspunkt.


Eftermiddagsturen med Max gik ned til sydspidsen af Staunings Ø, og tilbage via broen til Jersie Strandpark og strandstien. Det så lidt mørkt ud, men vi var heldige og der kom ingen regn. Turen tog godt 1 time og var på 5½ km, og da der var mindre end en time til vi skulle afsted til træning i Solrød Centret tog vi for engang skyld bilen i stedet for at gå, så Max ikke fik brugt al sin energi 😊

Lørdag eftermiddag skal jeg til NW2-prøve hos DKK, og dagens træning hos Merete var den sidste inden.

Der var en stribe spændende søg, mange direkte NW2-prøverelaterede, og Max var en superstjerne!


Vi varmede op med et NW1-udesøg, efterfulgt af to grupper med fem kilder i hver, blandet NW1/NW2, og Max arbejdede så godt, som nogensinde. Virkelig skarpt, ihærdigt, flotte markeringer og fastholdelse, når han kunne komme til kilden, og tydeligt afklaringsarbejde og markering ved utilgængelige kilder.



Der var også et søg omkring springvandet, hvor han arbejdede fint.


Hos Merete havde vi et NW2-udesøg, et NW2-køretøjssøg, et NW2+-beholdersøg og et andet NW2-udesøg. Alle var fine (bortset fra at han fortsat kommer op på køretøjerne …). Jeg var specielt imponeret af beholdersøget, hvor han trods distraktion, hvor han næsten så ud som om han ville tisse, lavede to flotte markeringer på ganske kort tid.


Og så arbejdede han virkelig hårdt ved kabeltromlen, til sidst fik jeg ham til at springe op, og han markerede et splitsekund efter.





Derefter var vi ude på pladsen mellem Netto og Aktivitetscentret igen, og arbejdede bl.a. på blomsterkummer, indkøbsvogne, cykelstativer og bænke.

Max ville gerne være fortsat, men jeg besluttede at stoppe. Jeg var overordentligt tilfreds med Max, og har fået nogle vigtige læringspunkter med til prøven på lørdag.

Det var en af de bedste træningsrunder nogensinde!

Ingen kommentarer: