onsdag den 4. september 2019

Foundation dag 2




Det var en af de mest fantastiske morgener, jeg har oplevet på stranden. En uforlignelig start på dagen.

Jeg havde en hjemmearbejdsdag og nåede en times fitness fra morgenstunden. Der var lagt lidt ekstra på flere af øvelserne, og jeg var godt brugt bagefter, på en god måde.

Til aften var jeg til anden runde af Foundation-holdet hos Johanna.

Der var flere der bemærkede, at Otto var vokset! Jeg vejede ham i morges til 3,1 kg. Han vejede 2 kg., da vi hentede ham for 2½ uge siden.

I dag skulle vi træne i ridehal, og det var en vildt spændende tur fra vejen og ind. Meget der skulle undersøges, og vi fik hilst på en sød pige og hendes hest 😊

Dagens to nye øvelser var krads-krads (forpoterne sættes på skråtstillet bræt, så neglene slibes, når poterne kører ned) og baljeøvelsen.

Otto er den kloge type, så han kaster sig ikke hovedkulds over nye genstande, men undersøger dem omhyggeligt, accepterer dem, og så kan de tages i brug. Således også med skærebrættet og baljen, som han listede omkring og kigge forsigtigt på. Jeg klikkede og belønnede fuldstændig som med kasseøvelsen, i eller på genstanden, og pludselig kørte det.

Vi er kommet godt i gang med begge øvelser. Jeg skal have udviklet set up til krads-krads – større bræt, og trænet øvelsen, hvor jeg sidder, og han rigtigt gerne vil hoppe op ad mig. Lige nu er det for besværligt at håndtere med et lille bræt.

Baljeøvelsen kom der pludselig gang i, fordi jeg fik belønnet smart, og vi fik de første små bevægelser.

To af de tre gamle øvelser er kommet fint i gang: set-up og spin. Jeg synes ikke face kørte rigtigt, men da Johanna demonstrerede den for mig med Otto, viste det sig, at jeg faktisk var kommet ret godt i gang 😉

Johanna fik også mindet mig om at belønne med legetøj, det havde jeg fortrængt lidt, men det kom hurtigt i gang, og Otto er vild med det.


Efter træningen talte jeg med Amanda og Mette, og Otto var i total hopla, og hilste på alt og alle, og fik apporteret både Mettes og Amandas nøgler. Han er meget glad for at bære noget i munden.

Virkelig skøn træningsaften!!!

Ingen kommentarer: