lørdag den 2. november 2019

Rallyprøve i Schæferhundeklubben i Hvidovre

Dejlige dommergaver :-) (Fotos: Anne Baker Drud)
Jeg havde i dag fornøjelsen at dømme de første officielle rallyprøver i Schæferhundeklubben i Danmark. Arrangør var Anette Lindberg Jensen fra Kreds 43, som jeg er kollega med i Nets. Vores fælles interesse for hunde, og den stigende interesse for rally i Schæferhundeklubben gjorde det helt oplagt at holde prøven i Hvidovre.

Det har nogle virkeligt dejlige arealer og et godt klubhus, der var fine præmier til alle, der var lækker mad og drikke, så rammerne var de allerbedste.

Anne Baker Drud var sekretær, så det administrative kørte naturligvis på skinner, og hun tog også fotos, bl.a. alle i dette blogindlæg, som jeg har hugget ned hendes tilladelse.

Mine baner ligger her.

Championklasse
Vi startede med 5 champions, der var tæt i toppen, hvor Poul og Rosa vandt med 92 point foran Hanne og Gaia med 91 point.

Ekspertklasse
Der var kun 4 eksperter, men et meget højt niveau. Cathrine og Jessie vandt med 97 point, foran Anne og hendes collie, som også fik 97 point og blev DKRLCH.

Øvet klasse
I øvet klasse med 4 deltagere, var der lidt større spredning på feltet. Lene og Basco gik en superflot bane og vandt med 96 point og blev RØM.

Begynderklasse
Så kom en meget stor begynderklasse med 23 deltagere, og desværre tog regnen til, så det blev en lidt våd affære, men det blev nu taget med godt humør.

Der var en hel del debutanter, og næsten alle bestod (kun 3 IB’er), og det var dejligt. En af dagens særlige oplevelser var at se Sara på 14 år arbejde med Mocca, en golden retriever på knapt 2 år. De bestod ikke, men hun arbejdede så flot med ham, og de skal nok nå rigtigt langt. Vi havde en rigtig fin feedback session, som jeg tror og håber Sara har taget godt imod, og Anette fandt en fin figur, som Sara fik som minde om sin debut.

Top-3 gik alle til 100, virkelig ekstraordinært flot førerarbejde af de tre.

Efter aftale med deltagerne var der åben feedback, og det virkede som om der var stor tilfredshed med det. Det gav også mulighed for at jeg i en situation kunne omgøre min egen afgørelse, hvor jeg havde IB’et en ekvipage for en meget mærkelig start, som jeg umiddelbart vurderede til fejl bane og IB. Men da jeg skulle forklare det under feedbacken, kunne jeg godt høre, at min forklaring ikke duede, det var teknisk set en ommer; jeg havde selvfølgelig dømt videre og ekvipagen endte med at bestå med pæne point.

Jeg vil specielt rose tilskuerne til begynderprøven. De levede virkelig med og klappede ad alle ekvipager. Fed stemning!

Resultaterne fra prøven kan ses her.

Anette havde sørget for super betjening af dommer, sekretær og deltagere, bl.a. fik jeg en meget lækker hjemmelavet hønsekødsuppe til frokost, perfekt i det kølige vejr.

Der var flotte præmier til alle deltagere (det kan vi lide!) og fine gavekurve og rosetter til top-3. Dommergaven var overordentlig velvalgt. En flaske portvin, og seks spændende mørke øl, der er en der har styr på min smag!!!

Tusind tak til alle for en dejlig dag, og især tak til Anette og co. for et flot arrangement, Henrik for en fornem debut som tidtager og Anne for som altid toptunet sekretærarbejde.

Vi har noteret i kalenderen, at næste prøve er 13. juni 2020, og den dag får vi rigtigt fint vejr 😊

Ingen kommentarer: