tirsdag den 5. august 2008

Klikkerinstruktøruddannelse

Den 22. august går jeg i gang med Hund & Trænings klikkerinstruktøruddannelse. Den forløber over 9 fredage frem til 20. marts 2009.

Hvorfor ønsker jeg at deltage i uddannelsen? Her er hvad jeg har skrevet som begrundelse i tilmeldingen:
  1. Jeg synes det er fantastisk at iagttage den udvikling der er sket med Megan siden vi gik fra ”gammeldags” træning til klikkertræning. Jeg har fået blod på tanden med hensyn til at forstå baggrunden for teknikken og lære dyberegående om anvendelsesmuligheder – for i sidste ende kvalificeret at kunne undervise andre og blive en meget dygtigere trænere selv.
  2. Karen (Frost Knudsen) har opfordret mig til at deltage, med henblik på at blive træner for Hund & Træning.
  3. Sidst men ikke mindst forventer jeg i mit professionelle arbejde at kunne anvende læringen fra dette kursus i relation til praktisk projektledelse; jeg tror at moderne anvendt indlæringspsykologi i hundeverdenen i vidt omfang kan anvendes i relation til mennesker.

Jeg glæder mig rigtigt meget til at komme i gang :-)

Der har været mulighed for at tyvstarte lidt i sommerferien, da vi har fået en litteraturliste, med bl.a. disse tre bøger:

  • Cecilie Køste og Morten Egtvedt: Klikketræning for din hund (læs en anmeldelse)
  • Karen Pryor: Ikke skyt hunden! En innføring i praktisk læringspsykologi. (læs en anmeldelse)
  • Paul Chance: Learning and Behavior, som jeg netop er begyndt at læse.

Det bliver spændende at få teori og praksis fra disse bøger ind under huden.

Vi er i alt 16 deltagere på holdet, og kønsfordelingen er lidt skæv: 15 kvinder og undertegnede. Det skal nok blive sjovt :-)))

Jeg vil rapportere om uddannelsen via bloggen.

Ingen kommentarer: