søndag den 5. maj 2013

To mindre vellykkede LP-prøver

Foto Camilla Johannessen

I dag var Max og Lille Bjørn i Alberslund, hvor vi skulle deltage i LP3 på DKKs arrangement. Den korte udgave er at det pointmæssigt gik skrækkeligt.

Max fik 157 point og blev nr. 16 ud af 18. Jeg ærgrede mig over nogle ting, der ikke lykkedes, og det skal jeg altså ikke gøre med Max :-) Der var masser at glæde sig over: Han fik sit første 10-tal i LP3 (fællessit!). Fri ved fod (7½), Indkald (8½), Næseprøve (9½) og Helhed (8½) var det bedste hidtil.

Foto Camilla Johannessen

Springapport fik han igen 9½ i. Han mistede en position i positioner under gang (7) og stillingsskiftet var meget anstrengende (han snuste rigtigt meget), så vi endte med 5½.

3 nuller: I fællesdæk (rejste sig efter 3:40), apportering (som vi ikke kan pt.) og fremsending (lagde sig på en plet halvvejs ude). Det er ok.

Han arbejdede godt meget af tiden, og Albertlund er ikke et nemt sted at gå til prøve. Så i virkeligheden er jeg ikke så utilfreds.

Lille Bjørn fik 120½ og blev nr. 18 ud af 18. Det var hans absolut ringeste LP3 nogensinde, og jeg aner ikke hvordan der skete.

Vi startede flot med 10 i begge fællesøvelser. Så en fri ved fod til 7 og stillingsskift til 8 (ok). Fra apporteringen gik det galt; han vendte rigtigt, løb mod et punkt mellem de to apporter og valgte så den højre i stedet for den venstre, jeg fik stoppet ham og givet ny dirigeringskommando, men han fortsatte ud til den forkerte (0).

I springapporten sprang han ikke frem, men kom tilbage over springet (5 og øv). Han mistede en position i positioner under gang og fik 8. Stoppet i indkaldet blev alt for langt (0), han kom aldrig ud til feltet (stoppede efter 3-4 skridt løb derefter ud til og langs kantbåndet, i de 10 foregående prøver har han fast ligget på 8½-9½, øv øv). Og så tog han for anden gang ud af 11 den forkerte næseprøve (også øv).

Ja, hvad skal man sige? Jeg satser på at vi har samlet en betydelig del af uheldskvoten for i år på denne prøve, og så gør vi det bedre i næste uge.

Tre nørder på 1. parket

Men ellers var det en gevaldigt hyggelig dag, med masser af nørder samlet.

Lonni, Christina og Tempo
 
Og så er det svært ikke at blive glad, når to bestyrelsesmedlemmer stiller i dette farverige fodtøj :-)

Ingen kommentarer: