lørdag den 12. oktober 2013

Sygdom, rally og SHS

Herligt hundevejr lørdag ved Solrød Strand
 
Desværre er der meget fokus på sygdom i øjeblikket. Onsdag aften måtte vi igen ringe 112 og Kirsten blev igen indlagt på hjertemedicinsk afdeling på Køge Sygehus. En stribe undersøgelser, og hun fik lov at komme hjem på orlov fra torsdag eftermiddag, og skal tilbage mandag morgen. De (og vi!) vil bare finde ud af hvorfor den atrieflimren opstår. Merete er sygemeldt med lungebetændelse, hendes Jewel har fået konstateret allergi, Anitas Osseau har muligvis fået konstateret nogen med stofskiftet. Det er ikke rigtigt godt.

Jeg har slet ikke trænet siden sidste torsdag hos Johanna, men alligevel har denne uge i høj grad stået i rallyens tegn.

Mandag orienteringsmøde om de nye rallyskilte i Solrød Aktivitetscenter.

Onsdag dommerprøve hvor Anita og Conni skulle op til eksamen i rally; det blev afholdt i vores hal i Greve, med i alt 32 ekvipager og med stor succes.

I dag havde jeg så det første af en stribe hold, hvor vi i praksis gennemgår hvert enkelt af de nye skilte; der var sat 2½ time af – og det tog 2½ time. Der var nogle hunde og førere der var lidt trætte i hovedet bagefter. Jeg glemte faktisk også en pause, jeg havde tænkt på at holde :-)



Og så blev der lige lejlighed til at læse om rally, fordi både Hunden og Spaniel Nyt har artikler om rally, sidstnævnte skrevet af undertegnede om Megans og mine bedrifter ved DM.

I Hunden kan man også læse at der er kommet 4 nye dommere i HTM. En af dem skulle være mig :-))))) Jeg hørte først om det på Facebook hvor Marianne Jensen havde skrevet: ”Jeg vidste du gemte på en hemmelighed og havde det i dig Tillykke med udnævnelsen som HTM dommer - det læste jeg selv i HUNDEN”. Det kunne uden tvivl være spændende at dømme HTM, men deltagerne er nok betydeligt bedre tjent med en uddannet dommer indenfor området. Der skulle komme en korrektion i næste nummer, for vi er alle 4 blevet rallydommere.

Der har også været en del aktivitet på den organisatoriske side i Sydkystens Hundeskole (SHS). Med 1 hal og 10 entusiastiske instruktører er der masser af aktiviteter, og pt. over 100 åbne hold annonceret. I morgen har vi igen en teambuilding dag, desværre et par afbud, men alligevel 8 deltagere og vi får en fantastisk dag sammen.


Desværre er Kirsten appetit ikke den store lige nu, men hun får præcis det hun gerne vil have. I går skulle jeg til fiskehandleren i Greve og købe noget fisk, og var heldig at få en helleflynder, som endte som en skøn ret på aftenbordet.

Ingen kommentarer: