mandag den 26. december 2022

2023 - hvad føles rigtigt?



Siden 2008 har jeg stået for en årlig quiz. De første år fx 2008 ret nørdede quizzer om primært LP, siden fx senest 2022 noget om mine resultater med egne hunde og lidt om mig selv. 2022 bliver den sidste quiz, for det giver ikke mening for mig at lave en quiz for 2023.

Hvorfor giver det ikke mening? Fordi, jeg har lært en masse i år, som gør, at mit fokus er helt anderledes fremover. Ikke at resultater ikke betyder noget, eller er ligegyldige, men de er ikke primære og de er slet ikke drivkraften.
  • Kommer Max til DM, ÅH eller NM i Rally? Får han guldcertifikater og bliver han RLCHG? Skal han starte i seniorklasse?
  • Kommer Otto til DM eller ÅH i rally? Rykker han i ekspertklasse, består han, får han certifikater, bliver han DKRLCH?
  • Får Otto NW1G-titlen, rykker han i NW2, går jeg efter FP3, skal han prøve HTM eller FS?
  • Holder jeg min vægt, får jeg ny hund, stopper jeg i Nets/Nexi?
Det er den type spørgsmål jeg har stillet, og allerede mens jeg skrev ovenstående vidste jeg bare, at det var (næsten) lige meget med svarene. Jeg har bestemt planer om at træne og konkurrere i Rally med både Max og Otto, men jeg har INGEN resultatmål, måske noget Sirius, men det er helt tilfældigt, hvad jeg finder på i den sammenhæng.

Den styrende parameter bliver, hvad jeg har lyst til, hvad jeg føler giver mig glæde. FØLER. Jeg skal ikke for min egen skyld og slet ikke for andres gøre noget, som jeg ikke har den rigtige følelse for.

Det kan potentielt give konflikter, hvis der er ting jeg har sagt ja til, som ikke længere føles rigtige, men det må jeg håndtere professionelt.

Jeg har heldigvis dygtige mennesker, som kan og meget gerne vil rådgive mig. Men jeg har også erkendt, at der ikke er nogen genveje: I sidste instans skal jeg træffe beslutningerne, de skal føles rigtige og jeg skal mærke indeni, at det er den helt rigtige følelse.
 
23. april, rally i Sverige med Liv: "Hvilken følelse vil du gerne have indeni?"

Jeg har - naturligvis 😉- en række nedskrevne mål for det kommende år om bl.a. arbejde, bopæl, sommelieruddannelse, rallyudvalget, rallyarrangementer, DM i rally, NM i rally, hundene, mine nærmeste venner, familien og da ikke mindst mig selv. Meget af det er konkret, men en masse er decideret hægtet op på: hvis sådan og sådan sker, så vil jeg mærke efter, og beslutte ud fra det.

Jeg har haft et vidunderligt 2022 med en masse skønne oplevelser, mange under lidt bagvendte vilkår. I 2023 vil jeg ønske meget mere, og være bevidst om, at det primært er mit åbne sind, der afgør om mulighederne opstår og om de udnyttes bedst muligt. Igen, jeg kan få hjælp, men det er mig der beslutter det.

De tre fotos er valgt fordi de for mig er symboler på muligheder der opstod, blev grebet og skabte magi i 2022 💓💓💓

8. januar: "Jeg tror det var min bedste NW-time nogensinde." hos Mia

Ingen kommentarer: