lørdag den 4. juli 2009

Tilbage til start - prøve i Lyngby 4. juli 2009

Det har jeg prøvet nogle gange før og gider jeg igen?
Svaret er ja!
Og spørgsmålet er: Gider du træne forfra med Megan igen igen?
Jeg ”plejer” ikke at træne dagen før en prøve, men da der opstod en mulighed for at træne med Johanna Allanach fredag eftermiddag tog jeg straks imod tilbuddet.
Vi havde fokus på fri ved fod og dirigeret apportering. Næh, det vi havde fokus på var faktisk den grundlæggende ligning: Megans arbejdsglæde = x * Pauls entusiasme + y * Pauls sikkerhed i øvelserne.
Så jeg lovede at have fokus på netop denne ligning ved prøven, og glemme alt om point.
Og husk, udgangspunktet var at jeg den 20. juni havde haft Megans og min ringeste prøve nogensinde, og mit mål var at Megan igen (?) skulle få en god prøveoplevelse.
De officielle resultater kan læses her.

Forbedringsområder:
  • Der er stadig dæmpende signaler når vi starter øvelser. Der skulle nogle ekstra dækkommandoer til flere steder.
  • Fællesøvelserne fungerer stadig slet ikke ved konkurrencer, Megan går med når jeg forlader hende.
  • Fri ved fod halter noget.
  • Dirigeret apportering skal vi specielt arbejde med. Johanna så i går lynhurtigt, at Megan altid drejer med uret, når hun skal apportere, og jeg skal arbejde med at hun drejer i den retning, som apporten ligger.

Og så var der en masse positivt. Først og fremmest, som man kan se på videoerne her: del 1 og del 2 var Megan glad det meste af tiden!

Og så lidt kommentarer til de enkelte øvelser:

  • Fri ved fod: ”Kropssprog og småsnakken med hunden, et par skæve pladser” Det var en del af min aftale med Johanna at jeg skulle lave nogle gaggede gangarter for at peppe Megan op, og det løfte blev indfriet :-)
  • Stillingsskift: Dækken skulle der bruges ekstra kommandoer til begge gange, hvorimod stå og sit var lige i øjet?!
  • Apportering: Megan så igen ikke apporten blive lagt (venstre) og skulle derfor have en ekstra kommando for at finde apporten. Hun løb tilbage uden apport, og Hans Ove gav mig en ekstra chance. Jeg gav en ekstra kommando, og resten var perfekt.
  • Springapportering: En skæv plads til sidst, det plejer vi ikke med træapport (jeg er gået bort fra metalapporten igen).
  • Stå, sit, dæk: Jeg havde ikke Megan med fra starten, så det blev lidt rodet, men Megan indtager alle positionerne flot.
  • Indkald med stå: Jeg måtte bruge to ekstra dækkommandoer til start (?) resten var flot
  • Fremsending: Var bare lige i øjet (10)
  • Næseprøve søg: Igen tog Megan ikke første kommando, så jeg måtte give ekstra Find.
  • Helhedsindtryk: Hans Ove hæftede sig specielt ved, at ”… samarbejde, der bliver bedre efterhånden som prøven skrider frem.”

Megan arbejdede fint igennem prøven, og jeg er meget tilfreds. Jeg er overbevist om at Megan igen kan komme til at gå en flot LP-prøve!

Ingen kommentarer: