mandag den 4. juni 2012

Lille Bjørn og rally

Lille Bjørn 3. juni (foto: Annie Larsen)

Dette er mit hundeblogindlæg nr. 501. Faktisk havde jeg tænkt mig at gøre noget særligt ud af nr. 500, men med to succeskriterier ud af tre opfyldt i går (Max’ bestået og Lille Bjørns DKRLCH) var blogjubilæet røget lidt i glemmebogen. Jeg tager ikke revanche i dag, for jeg vil godt skrive lidt mere om Lille Bjørn og rally. Så jubilæumsblogindlægget kommer senere.

Lille Bjørns og min rallykarriere begyndte den 27. april 2008 i Ølstykke, hvor vi fik IB. Tjek min hjemmeside og se under 27. april, hvor der er et link til et filmklip af prøven. Første skilt var dæk, og jeg kunne ikke få ham til at dække. Og det var historien om vores 4 første forsøg i rally. 4 x IB og en frustreret fører.

Og ingen rally i 2009.

I 2010 gik vi i gang igen og det gik meget bedre og kulminerede med 99 point den 12. juni og rally begyndermester-titlen. 10. juli fik vi den første pind i øvet klasse. Og så kom en traumatisk periode på fire prøver med IB’er. Jeg var helt klar til at pensionere Lille Bjørn, se fx denne blog fra oktober 2010.

Jeg gik nogle tips fra Johanna, og fortsatte med træningen, og sjovt nok begyndte det at virke, se fx denne blog fra januar 2011. RØM-titlen kom i hus den 20. maj 2011.

Allerede ugen efter gik vi op i ekspertklasse og bestod med 72 point. Vi var bestemt ikke klar, kunne hverken bakke eller holde æresplads, men det gik stille og roligt fremad og stabiliteten blev øget, og med tre pinde 15. oktober 2011, 5. april 2012 og 3. juni 2012 kom titlen i hus.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke troede vi fik pinden i går. Der var nogle langsomme sitter i starten, og der skete nogle småting undervejs, som der måske kunne være trukket for, så da jeg blev spurgt, gættede jeg på omkring 85 point.

Under præmieoverrækkelsen blev nr. 6 kaldt op med 95 point, og så begyndte jeg at fornemme, at der vist var noget under opsejling. 96 point og 3. vinder var vildt uventet og hold da op hvor blev jeg glad – lidt lige i øjeblikket, og mere og mere som tiden gik. Jeg kørte forsvarligt hjem, men var lige ved at tude af glæde flere gange på vejen.

Det har bestemt krævet en masse vedholdenhed fra min side – 33 rallyprøver er det blevet til med Lille Bjørn – og jeg har da været ved at miste modet undervejs. Så sent som 30. marts i år skrev jeg en blog om dette.

Næste rallyprøve med Lille Bjørn bliver den 29. juni 2012, og jeg regner med at det bliver i championklasse. Jeg har ikke lyst til at gå mere ekspertklasse med ham, og det bliver sjovt at skulle arbejde med højrehandling med ham. Jeg tager både Lille Bjørn og Megan på rallychampionkursus hos Johanna på lørdag, og det bliver sjovt at arbejde med to hunde på championniveau.

Ingen kommentarer: