fredag den 3. august 2012

Dejlig dag



Vi havde egentlig planlagt en tur til Stevns, men med endnu en skøn sommerdag i vente ændrede vi planerne og tog til Torvehallerne for at handle.


Vi startede med en Cortado og en croissant. Fougaz kan begge dele til perfektion! Så skulle vi tjekke alle boderne inden vi besluttede os for diverse indkøb og tog hjem igen på samme klip på klipkortet.

Frokosten bestod for mit vedkommende af rosérejer, chilirejer, tangsalat og varmrøget laks. Hold da op, det var lækkert. Lidt OL, lidt arbejde og så af sted til sidste runde sommertræning hos Johanna


Max var MEGET ukoncentreret. Det var generelt svært at få kontakt. Men jeg kunne glæde mig over en perfekt LP1 stå, et nydelig indkald og nogle flotte fastholdelser af næseprøvepinden. I de andre øvelser måtte jeg virkelig sænke kriterierne for at få kontakt. Der er ikke meget forståelse på hjemmefronten. Kirsten sagde bare, at sådan blev det næste år …

Det var til gengæld en fornøjelse med Lille Bjørn. Fællesdækken var perfekt (forstærkning efter 2½ minut). Fællessitten gik han direkte fra, men derefter flot. Bortset fra næseprøve fik jeg arbejdet med alle LP3-øvelserne. Stillingsskiftene er ret gode nu.

Den dirigerede apport blev lidt underlig, for med en rodet start tog Lille Bjørn den rigtige apport; men fulgte han dirigeringen? Det skal der observeres på.

Springapporten var tæt på perfekt, kun en lidt skæv plads. Stå, sid, dæk under gang gik flot med forstyrrelser.

Jeg demonstrerede indkald med stå med rent verbalt signal og derefter med supplerende håndsignal. Det fungerer nogenlunde ok med verbalt signal, og bedre med håndsignal oveni. Så jeg træner videre med verbalt signal og indimellem bruger jeg også håndsignal.

Endelig fremsending, der var flere felter udlagt, jeg brugte det ene fra to forskellige vinkler på pæne afstande. Og Lille Bjørn spurtede derud begge gange.

Dejlig dag!

Ingen kommentarer: