lørdag den 4. august 2012

Torvestemning og rallytræning




I da var vi igen i torvehallerne og handle. Hvis man ikke har været der – og bare interesserer sig det mindste for ordentlige råvarer – så skal man unde sig selv at besøge stedet. Vi havde sat godt 1 time af til dels at få kaffe og lidt godt til (croissant, kanelsnegl, hindbærsnitte) hos Fougaz, dels at handle. Så vi kom hjem med diverse spændende til frokost og til aftensmad både i dag og i morgen.


Igår faldt jeg over nogle billige agilityremedier i Netto, dels et spring, dels 12 slalompinde. For en samlet pris på 100 kr. fik jeg yderligere øget samlingen af hundetræningsudstyr. Det blev naturligvis straks prøvet af i haven. Jeg skal til at passe lidt på, for jeg kan da godt mærke på både Lille Bjørn og Max, at de synes det er rigtigt sjovt …

I eftermiddags havde jeg aftalt at mødes Christina og Tempo i Jersie for at træne rallychampion, og det var timet og tilrettelagt, så vi sluttede efter 45 minutter da vi var færdige med det planlagte – og det begyndte at regne. Jeg er nu helt disciplineret med opvarmningen af Megan. Hun kommer først ud når alt udstyr er stillet op, vi har et lufteritual (hun skal altid tisse kort efter at hun er kommet ud), så lidt opvarmningsøvelser og så går vi i gang. Og der var bragende god kontakt fra start.

Jeg synes selv jeg fik belønnet ret godt :-) En god blanding af fri ved fod på højre og venstre side, diverse sideskifter og nogle forskellige stationære øvelser. Jeg synes virkelig det kører godt nu.

Til sidst fik jeg Christina til at lægge en dirigeret apport for Megan og mig. Jeg kan sige meget præcist, at sådan en har vi ikke prøvet siden 12. september 2010, hvor Megan var oppe til sin sidste LP-prøve. Det gik superflot. Megan så apporten blive lagt, stoppede flot ved kegle, gik direkte ud på dirigeringen og endte i flot plads. Apporten lå lidt løst i munden så jeg tog den før jeg fik ok, men resten var bare super!

Herlig træning.

Ingen kommentarer: