onsdag den 3. december 2014

Dejlig træning - og årets blog

Megan knap 10 uger gammel, 10. august 2003

Gårsdagens træning var helt fantastisk – det skulle den gerne være hver gang, men i går blev den ekstra god.

Først havde jeg en rallyspecialtime, som Christina havde ønsket. Da hun var den eneste tilmeldte blev vi enige om at lave det om til rallyselvtræning for Christina & Tempo samt Max & undertegnede.

Vi havde opstillet en championbane, hvor jeg i stedet for et par af sideskiftene improviserede øvelser. Jeg blev mere og mere fokuseret på at holde øje med Max, så Christina til sidst bemærkede, at der var ved at gå Megan i den ...

Det passede perfekt med at Susanne kom – hun skulle have LP-hold bagefter – så Max og jeg gik fik til opgave at gå i cirkler om Susanne, mens først Susanne og siden også Christina og Tempo var gradvis stigende forstyrrelser. Max var fantastisk – mere og mere fokuseret på mig. Dejligt.

På LP-holdet var Lille Bjørn med, vi startede med samme øvelse – holde fokus med stigende forstyrrelser og det kan han bestemt også!

I næste runde arbejdede vi med: tjek-ind, 1 stillingsskift, ros (ikke leg eller godbid), tjek-ind, 2 skifter osv. og efter 3 skifter vild belønning. Fejlmelding skulle også være energifyldt og positiv, så hunden dels fik at vide, at det ikke var en belønning, dels bevarede energiniveau og ville arbejde videre. Jeg skal arbejde videre med dette, der er muligheder i det – jeg skal bevare enegien i skiftene uden at Lille Bjørn hopper frem.

Jeg følte mig ret slidt, det er hårdt at arbejde med motivation og holde energiniveauet oppe :-) Men sikken en mental energi det gav mig at opleve hundene så ekstraordinært fokuserede.

Det kom der så et kort blogindlæg ud af. Som sædvanlig mest for min egen skyld, men måske også til inspiration for andre. Jeg har blogget siden onsdag den 21. maj 2008. Dette indlæg er nr. 872 i alt og nr. 106 i år. Her i julemåneden starter jeg en lille for sjov – og lidt for alvor – konkurrence.

For at deltage i konkurrencen skal man sende en mail til mig på pl@lysh.dk mærket ”Bedste blog 2014” og skrive 1) hvilken blog man synes bedst om (dato og navn) og 2) en begrundelse – kort eller lang.

Jeg skal have svarest senest 31.12.2014 kl. 18.00, så kårer jeg én eller flere vindere samme aften – og naturligvis er der små præmier.

Hvis jeg offentliggør dele af eller hele besvarelser bliver det anonymt, så personlige besvarelser er meget velkomne. Hvis de kan få mig til at smile, tænke eller knibe en tåre, så er det bestemt et ekstra plus :-)

Ingen kommentarer: