Morgentur i en anelse blæsevejr
Jeg har brugt en del tid i dag på at gennemgå noter fra diverse kurser, alle sammen har været omtalt i blogindlæg. Og jeg har gennemgået dommerkommentarer fra HTM- og FS-prøverne i år. Og jeg har mentalt gennemgået en masse, som jeg har talt med dommere, instruktører og træningskammerater med.
Alt sammen med ét (eller to) formål: Hvordan kommer jeg videre med FS- og HTM-programmerne.
Freestyle
Jeg har udvidet nummeret fra 1:39 til 2:29, hvilket er ét sekund fra det maksimale i FS1, og det indeholder 20+ tricks. Det lyder lidt vildt, og baggrunden er, at jeg var træt af at bestå uden Q-points og derfor udvidede programmet. Det kunne overvejes i stedet at stramme det op: Kortere tid, færre tricks, men større skarphed og bedre flow. Eller naturligvis at blive skarpere og have bedre flow i den lange udgave :-)Der er mange kommentarer om dele, der minder om HTM, og det bliver ikke bedre af, at jeg går meget frem og tilbage, så det bliver HTM-agtigt. Jeg har prøvet at tegne det bevægelsesmønster, som jeg havde tænkt, da jeg udvidede nummeret, og der dækkede jeg ringen flot; det er bare ikke blevet sådan i praksis, så det skal jeg være meget mere opmærksom på.
Jeg har været tilbage til noterne fra Summer camp bl.a. dette indlæg Simply the best, better than all the rest, både med input til tricks og ikke mindst Linas tanker om drama. Jeg skal fortælle en historie, jeg skal agere som det, jeg giver mig ud for: en ældre mand. Jeg kan gå som en gammel mand, jeg kan opføre mig, som om jeg glemmer, hvor jeg er (hilse på tilskuerne?!), lave pauser, som om jeg har glemt programmet osv. osv. Det vil helt sikkert løfte programmet, bare jeg husker, at det grundlæggende er i orden: tricksene. Og at jeg har trænet dramaet med Max!!!
Og belært at oplevelsen i Hangar 17, hvor jeg ikke nåede slutningen: Jeg skal slutte med noget sikkert, det må godt være svært, bare det er sikkert. Hvis jeg vil have noget med, som er mindre sikkert, så tage det i starten, og sæt tid af til at kompensere.
Og så skal jeg blive bedre til at håndtere min stok, så Max ikke bliver forvirret af den …
Så jeg har besluttet, at der skal være en udgave klar til på fredag, når jeg skal træne med Anita, så jeg arbejder med historien mentalt til aften, og så er der noget der ligner et program i morgen, baseret på tricks vi kan, der bare skal passe til en bedre historie.
HTM
I HTM er udfordringen endnu større, jegs skal arbejde mod HTM3, hvilket betyder, at jeg skal i klasse med alle de skrappe piger, og det er da lidt respektindgydende.Det, jeg har konkluderet, efter dagens læsning af noter mv. er, at jeg med sikkerhed skal gøre følgende:
- Fortsætte arbejdet med alle de positioner, som jeg bruger i dag, De kan alle blive bedre/skarpere.
- Fortsætte arbejdet med de nye positioner, herunder være opmærksom på, at der er nogenlunde balance mellem positioner med uret og mod uret (jeg har vist en præference for med uret).
- Jeg skal overveje nogle svære momenter, fx overgang fra forlæns til baglæns, fx P5 forlæns, link til P3 baglæns
- Igen er det bedre med færre og sikre positioner, end flere, der kræver hjælp (håndtarget)
- Det gør bestemt ikke noget med længere stræk i helt sikre positioner
- Jeg fastholder at blive længst muligt i HTM2, og jeg bliver først smidt ud om 6 Q points :-) Så der er mulighed for at gå til prøver med det nye program fx til april 2017, men i HTM2.
Anita gav mig lige stikordet til en kandidat i dag, da hun skrev: ”Hvad med nogle af alle de gamle film du kender. Er der ikke musik der, du kan bruge?”
Jeg kom til at tænke på Baisers volés (Stjålne Kys), François Truffauts charmerende film fra 1968 og den sang, den har hentet sin titel fra: Léo Chauliac og Charles Trenets Que reste-t-il de nos amours? Man kan læse om sangen på Wikipedia og høre den på YouTube:
Jeg tror på, at der er muligheder i den! Uden at have lagt mig endeligt fast endnu.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar