lørdag den 26. december 2020

Julen 2020

2. juledag, morgen

Juleaftensdag havde jeg en træningsaftale med Lonni og LeeLoo fra morgenstunden. Først dirigerede Lonni Otto og mig gennem et FP1-program, nogle øvelser fantastiske, andre mindre fantastiske, men dog godt på vej. I bund og grund handler det om, at jeg skal have fokus på at træne nogle grundelementer, for at få den nødvendige sikkerhed hos Otto. 

Derefter trænede Lonni og jeg samtidig, og det var superdejligt at opleve at LeeLoo og Otto, selv om de ellers er vant til at lege sammen, kunne holde fokus på deres respektive førere!

Den sidste tid arbejdede Max og jeg med diverse rallydetaljer.

Derefter tog vi til Hedeland og gik en skøn tur inden vi ønskede hinanden god jul, en perfekt start på juleaftensdag!!!


Eftermiddagsturen med hundene var lige før solnedgang og naturligvis pragtfuld.


Juleaften startede med et skønt glas Champagne fra Hubert Paulet.



Middagen var totalt traditionel med and, flæskesteg, brunede kartofler, rødkål og kartoffelpinde og som afslutning risalamande.


Som vin havde jeg valgt Rabasco Rosso Damigiana 2018 fra Abruzzo, 100 % Montepulciano. En vidunderlig vin, som passede perfekt til julemaden.


1. juledag. Nogle dejlige ture med hundene og en let frokost



Til aften fik vi først en cocktail – Bramble fra Nohrlund – og derefter rester til aftensmad.


Hundene var vist lidt trætte 😊


Jeg fik læst Yngre med årene af Bente Klarlund, jeg har skrevet lidt om den i dette blogindlæg Yngre med årene, jeg er ret begejstret for den 😉

I dag, nogle skønne ture om formiddagen, specielt morgenturen med hundene var magisk.

En let frokost, hvorefter jeg tog til Vallø med hundene og gik en tur i slotsparken. Der var mange, der havde fået den samme gode idé, men da vi kom lidt væk fra slottet, var der heldigvis masser af plads!


Aftensmaden var med diverse kål fra Michael (Vildeurter, Freshland). Først smørsauterede hvidkål.


Dernæst en salat med fire slags kål, figner, klementiner og mandler.

Gennemgående vin Celler Frisach Les Alifares 2019 (100% Grenache gris) en skøn orange vin, der passede perfekt til kål og salat.

Vi talte om, at vi nok var de eneste i landet, der fik det, som aftensmad 😊 Et skønt måltid, meget velsmagende og mættende på en god måde, dejligt ovenpå den lidt tungere julemad.




Ingen kommentarer: