mandag den 5. april 2021

Rallytræning med Otto


I dag havde jeg en aftale med Amanda i Jersie, hvor Otto og jeg skulle have en enetime med fokus på … 

Det havde jeg ærligt talt ikke helt styr på, men heldigvis havde Amanda helt styr på, hvad jeg havde ønsket 😉 

Jeg havde bl.a. bedt om at gå en rally øvet bane, for at teste niveauet, og det var rigeligt til at fylde timen! 

Amanda havde gjort ovenstående bane klar, jeg havde varmet Otto op, vi fik banegennemgang, og varmede ham lidt op inden vi gik ind. Vi gik banen, fik feedback, og gik banen igen og fik supplerende feedback. 

Feedbacken faldt helt i tråd med/byggede videre på den, jeg havde fået hos Johanna i lørdags. Jeg har noteret en masse punkter, bl.a.:
  • Signalafgivning når Otto mister fokus (plads vs. Otto)
  • Anvendelse af banegennemgang til at beslutte hvordan øvelsesområdet skal anvendes
  • Håndsignaler i fx move on, er det nødvendige (næh, egentlig ikke)
  • Håndtering af fristelser
  • Træning/belønning af bliv (skilt 13)
  • Træning med kegler
  • Opvarmningens betydning – Otto gik MEGET bedre anden gang 
Da vi gik banen anden gang, og jeg forsøgte at gøre alt, det jeg havde fået feedback om, plus gik lidt langsommere, var det hele magisk. Otto gik som en DRØM, og jeg havde bare den allerfedeste følelse indeni. Den er placeret i hierarkiet som vores næstbedste ”prøve” nogensinde, kun overgået af den officielle debut i begynderklasse! 

Det var bare så god en time. 

Amanda kender mig og Otto ud og ind, er fænomenal til at iagttage og komme med meget præcis feedback, det var en dejlig oplevelse!!! 

PS: Enetimen var halvdelen af en gave fra Amanda, den anden halvdel – en enetime med Max – glæder jeg mig vildt meget til at indløse 😊

Ingen kommentarer: