tirsdag den 13. april 2021

Titler og træning


Jeg bestilte Max’ diplomer fra DMWYD søndag og de kom i dag (som pdf-filer), her er den for Expert:



Jeg bestilte registrering hos DKK, og der gik ikke ret længe før det var på plads, som man kan se på screenshottet for oven. 

17 titler er Max kommet op på, hver af dem er resultatet af en masse træning og – i mange tilfælde – en masse prøver. 

Kommer der flere titler til? Det håber jeg da 😊 

Vi træner og konkurrerer i to discipliner, som potentiel kan udløse titler. I NW går vi i klasse 2, og håber på NW2-titlen. 

Rally er ubetinget hoveddisciplinen, og næste mulige titel i championklasse er Rally Champion Bronze (RLCHB). Men det bliver bestemt ikke nemt. 5 gange mindst 97 hos mindst 3 forskellige dommere. Det skal sammenholdes med at Max og jeg har gået 133 gange i championklasse og har opnået 97 3 gange (det udløste DKRSCH) og 99 1 gang (det rakte til en syvende plads i en prøve der kvalificerede til Årets Hund). 

Men vi klør på med god energi! 

Når/hvis det giver mening, så rykker vi i seniorklasse i rally, men det er bestemt ikke planen lige med det første. 

Tirsdag eftermiddag/aften plejer at stå på NW-træning, men det er blevet konverteret til rallytræning for tiden. 

Jeg har detaljerede træningsplaner for både Otto og Max. Specielt opdateringen af Ottos rallytræningsplaner efter enetimerne hos Johanna og Amanda har givet god energi i træningen, og gode fremskridt. 

Otto og jeg  træner NW og (primært) rally, men inspireret af DMWYD, og med FP2 i baghovedet, begynder der også at komme mere struktur på den del af træningen, for det hele hænger sjovt nok sammen 😉

Primært lærer Otto og jeg hinanden endnu bedre at kende. 


Dagens træning fandt sted i Jersie, jeg havde mest fokus på Ottos følge og venstreplads, og med Max ”de 5 øvelser jeg helst ikke vil se til en prøve”. Den liste er bestemt ikke statisk, for ved at træne ”hadeøvelserne” grundigt nok, bliver det til favoritøvelser, osv.


Ingen kommentarer: