søndag den 23. maj 2021

Bobler – rally på Bornholm

Hyggelig skovtur 

Jeg var inviteret til at dømme Rally af DKK Kreds 8 (Bornholm) i går. Jeg siger altid (hvis det overhovedet er muligt) ja tak til at dømme på Bornholm, for jeg er ret vild med øen 😊 

Jeg havde også fået mulighed for at tilmelde Otto og Max til den ene prøve og jeg havde lokket Christina og Tempo med. Vi fik en superhyggelig tur, hvor den største udfordring var logistikken i forhold til Covid-19 test, men det kom til at passe perfekt. 

Sol over Gudhjem

Vi tog over fredag, blev indlogeret på Hasle Feriepark, fik sen frokost/tidlig aftensmad på Hasle Røgeri og gik en dejlig tur i området omkring Rubinsøen. 

Til aften blev verdenssituationen klaret sammen med Lonni, Birgitte og Henriette som boede på Hasle Camping, og så bliver det ikke mere hyggeligt 😊 

Lørdag var mentalt timet og tilrettelagt i mit hoved, og Birgitte Lous og co. havde gjort et kæmpearbejde for at få tidsplanen for en dobbeltprøve i tre ringe med tre dommere til at gå op, og det lykkedes på fornem vis. Endnu engang tak til den fantastiske kreds, som gør en kæmpeindsats for hundesporten i alle mulige afskygninger, det er vildt imponerende. Og tiltrækker deltagere fra hele landet. 

Men det jeg egentlig ville skrive om, var mine egne to prøver. Jeg er overordentlig meget tilfreds med dem begge, jeg var mentalt 100 % klar, varmede op som jeg ønskede det, og fik alt det fokus jeg kunne ønske mig og havde de rigtige følelser hele vejen. 


Otto var oppe som nr. 1 ud af 16 på Lones begynderbane. Christina har filmet og jeg kan bare sige at videoen bekræfter min egen gode følelse efter prøven. Det var blæsende (man kan se linen blafre pga. blæsten et par gange) og der var meget Otto skulle holde øje med, men han var på langt det meste af tiden. 

Amanda har set og kommenteret på flotteste vis: ”Jeg synes at den video med Otto bare endnu engang viser at det er den helt rigtige beslutning at han skal blive i begynderklassen! For selvom han går rigtig fint og meget stabilt, er det tydeligt at han stadig har brug for den støtte som snoren nu engang kan give!”. 

Vi fik 93 point og det rakte til 4.v. på dagen, dejlig bonus. 



Max var oppe som nr. 1 ud af 20 på Lones championbane. Også den har Christina filmet. 

Der var en anelse slinger i starten, men ellers kørte det og vi var hurtigt i boblen. (Liv: ”Efter spiralen så er der en fed attitude hos Max som er igennem resten af banen!”). 

Da vi kom ud af dobbelt 8-tal med sideskift, vidste jeg, at jeg havde gået fejl, og jeg brugte 1/1.000.000 sekund til at beslutte at gå videre; jeg kan se på videoen at jeg overhovedet ikke tøver. Hvorfor ikke? Fordi jeg ville gennemføre banen med den fede, fede fornemmelse vi havde (Mette: ”kan godt forstå du ikke lavede dobbelt 8-tal om, I havde et fantastisk flow som risikerede at ryge i vasken”). 

En dejlig fornemmelse hele vejen, og som bonus 85 point med en selvvalgt 10’er, en ommer og 2 x1 er mere end godkendt. 

Jeg vil lade Amandas konklusion stå, jeg kunne ikke sige det bedre selv: ”Men hold nu op hvor går Max altså lækkert for tiden! Jeg synes I er ved at være ret stabile, der er bare lige nogen små detaljer der kan justeres her og der.

Ingen kommentarer: