tirsdag den 31. oktober 2023

Every Raindrop Means a Lot

Foto: Pernille Tørnblad

Man skal være lidt risikovillig for at arrangere en udendørs rallyprøve 29. oktober, og hvis man tilmelder er man formentlig også opmærksom på risikoen.

Men naturligvis arrangerede Sydkystens Hundeskole en udendørs prøve ved Fuglebjerg-hallen den dag, og naturligvis blev den udsolgt. Det var en dobbeltprøve med 2 begynderklasser og 2 øvede klasser. Trods nogle ganske få afbud blev det alligevel til 18 dobbeltstarter i begynderklasse og 5 dobbeltstarter i øvet klasse.

Vejrudsigten var ikke lovende, men alligevel var der fuldt fremmøde i begynderklasse, og en enestående vilje til at hjælpe med alt det praktiske, så telt, ring og bane lynhurtigt kom op.

Efter ...

Som dommer må jeg indrømme, at regnvejr til en udendørs prøve ikke er noget hit, men i dette tilfælde kunne jeg kun sige, at jeg selv var ude om det, og hvad vigtigere var: deltagerne (både førere og hunde), tog det i stiv arm/pote. Der var nogle hunde, der ikke havde lyst til at sætte sig (der var INGEN dækøvelser), men der var NUL brok.

Der var point på hele skalaen, masser af positiv feedback undervejs og efter prøven og det var en fornøjelse at være dommer.

Prøven sluttede med øvet klasse sen, som for mig var helt exceptionel. Første ekvipage fik 87 point, med en 10’er, fordi fører i stedet for synkron lavede tulipan. De sidste fire ekvipager gik alle til 100 point.

Jeg nød det! Solen skinnede, jeg var blev lidt mere tør og hold da op en fornøjelse at se så mange dygtige ekvipager.

Tak til Pernille for det flotte foto af Britt og Macro med mig som dommer, det ser vådere ud end jeg følte det.

Det har været endnu en stribe dage med masser af gode oplevelser:
  • Dejlig træning med Max og Otto sammen med Liv i Hund360 i Vipperød 
  • 'Skønt møde i Møns Bank, hvor jeg fik kvalificerede råd om placering af overskudslikviditet og ideer til overvejelse inden næste møde om godt en måned
  • Et webforedrag: Grin dig sund
  • Frokost med tre gode kolleger på Skovlyst
  • Takeaway fra Muldiverset 
  • Nogle spændende aktiviteter på rallyfronten, bl.a. mød med et underudvalg, der arbejder med opdatering af skilte
Der var afdelingsmøde i går, hvor jeg blev mindet om, at jeg på næste mandag har sidste arbejdsdag, efterfulgt af ferie resten af november og derefter pension.

Ja, der er mange, der har spurgt hvordan jeg har det med. Og det ærlige svar er: Supergodt, jeg er helt forberedt på pensionstilværelsen. Jeg tror også mange af jer, der følger min blog, kan se, at det ikke bliver et meget brat stop.

Jeg ser frem til de første rallyprøver, som jeg skal dømme som pensionist, det bliver den 18.-19. november i Kongsvinger, NM 2023, og den første af prøverne bliver min officielle rallyprøve nr. 200 som dommer, og den sidste ekvipage på bane 1 er ekvipage nr. 300 jeg dømmer i nordisk klasse. Hvis det havde været en prøve i Danmark, havde jeg haft nogle ekstra præmier med.

Min bane til NM er officielt fremsendt til arrangørerne i går, og jeg kan kun krydse fingre for at den kommer i anvendelse. Reglerne er enkle: Hver dommer skal designe en bane og det bliver ved lodtrækning afgjort, hvilke 3 ud af 4 som skal anvendes.

Min bane blev udtrukket i 2019 og 2021, og jeg håber selvfølgelig den også bliver anvendt i 2023.

Jeg vil ikke skjule det: Selvfølgelig er NM noget ganske særligt. Jeg har haft æren at dømme (og arrangere) i 2019, dømme i 2021, deltage som udøver i 2022 og dømme igen i 2023. Med det flotte sponsorbidrag Sydkystens Hundeskole skaffede til landsholdet ved prøverne 6.-8. juli 2023 føler jeg mig også på den front lidt ekstra engageret.

Ingen kommentarer: