fredag den 13. oktober 2023

Minder, hverdag og planer

4. oktober 

En dag jeg aldrig glemmer, den 4. oktober 2014, hvor Max blev DKRLCH.

5. oktober 


Daglig glæde over at have skov og vand i kort afstand hjemmefra 

6. oktober 

Et fantastisk minde fra 2019, hvor Mia foreslog dette skilt – og hvis man gætter på at hun fik 90, hunden 100 på banen, så er det helt korrekt 😉 

7. oktober 


Der kan ligge en pænt stor rallybane i haven, det fik jeg testet inden Max og jeg tog til rallyprøve og gik en fed prøve hos Hvalsø Hundevenner. Jeg nød vores fantastiske samarbejde, og dommer Conni var mere ærgerlig på mine vegne over en 13’er end jeg var i nærheden af at være 😊 

8. oktober 


Næbskoven er vidunderlig 

9. oktober 


Der arbejdes på at få nye rallyprøver i kalenderen, der er mange i forvejen. 

Max, Otto og jeg havde vores første træning længe med Liv.

De fire rally NM-dommere 2023 havde et dejligt møde, hvor vi gennemgik hinandens baner. 

10. oktober 


Første måltid tilberedt på den nye Bora kogeplade 

11. oktober 



På vej hjem fra Vordingborg stop ved Skibinge Kirke, hvor Kirsten og jeg blev gift for lige godt 44 år siden, og fik plukket lidt blomster.


Og der kom den smukkeste buket fra DKK, som tak for min indsats i rallyudvalget. Den fik naturligvis ærespladsen i den vase, som Max fik, da han blev Rally Senior Champion. 

12. oktober 

En defekt bordplade blev udskiftet, og det nye køkken er dermed officielt godkendt. 

Lokal gardinmand kom og vi fik aftaler om gardiner i hele huset. 

Jeg havde statusmøde med Helle Gadeberg, om forskellige opgaver i rally, som jeg løser for rallyudvalget. 

Rallyprøver, jeg arrangerer en del, og det føles dejligt. De må godt have et tema, eller være en del af noget større. 

13. oktober 



Muldiverset  genåbnede efter ferie. Vi havde besluttet at hente aftenmenuen hos dem, Der er to muligheder: ”Én vegetarisk og én baseret på kød/fisk. Til gengæld bruger vi tid, energi og sublime råvarer for at kunne skabe den optimale gastronomiske oplevelse helt fra bunden. 100% økologi.” 

Vi bestilte den klassiske, beskrevet sådan: ”Confiteret Dalbakkegaard kylling med Porre og spidskål fra Lammehave. Kartoffelbearnaise af kartofler fra Lammehave med masser af estragon fra haven. Frisk salat fra Sydkysthaven med vinaigrette af friskhøvlet peberrod. Chutney af æbler fra haven på æblecidereddike og karryurt fra haven.” 

Jamen, hvad skal jeg sige … det var et genialt måltid. Det var lavet med kærlighed og total respekt for de eminente råvarer, hver mundfuld en nydelse. Kyllingen var noget af det bedste jeg har smagt nogensinde, og selv uden kylling ville det have været et fantastisk måltid. 

Jeg kan garantere for at vi er faste kunder der fra nu af! 

*** 

Hvis det lyder som om jeg trives i Præstø, så er det bestemt korrekt 😉 

Huset begynder at tage form, der er stadig en masse detaljer, der ikke er på plads, men det skal nok komme, alt det væsentlige er der nu. 

Arbejdsmæssigt er der styr på opgaverne, jeg er i gang med overdragelse, og der er måske en mulighed for at slutte lidt før end planlagt 1. december. 

På fritidsfronten – snart den, der kommer til at fylde det meste – er der en masse rallyprøver i kalenderen eller på vej. 

Andre tiltag er i støbeskeen. Jeg sprudler af optimisme!

Ingen kommentarer: