søndag den 7. juni 2009

Ugen kort (1. – 7. juni)

Mandag debuterede Megan i Eliteklasse.
Tirsdag trænede jeg med Lille Bjørn dels afslutninger på frem/tilbagespring, dels afslutning på stillingsskift (gå tilbage til hund), rigtigt godt begge dele.
Onsdag var træningsfri. Ikke helt frivilligt. Jeg havde været til lægen for at få tjekket venstre fod, og fået besked på at holde den i ro.
Torsdag havde jeg to x ti minutters træning i haven sidst på eftermiddagen. En masse momenter, og ingen fulde øvelser.
Megan: Dæk under gang, afslutning af springapportering, fremsending til kegle, sid med fører i skjul, dirigeret apportering (afslutning) og stillingsskiftet stå-dæk. Masser af succeser (og nogle kiks), men meget positiv træningsrunde. Megan ville gerne være fortsat.
Lille Bjørn: Sid under gang, afslutning af apportering, tilbagespring og plads, stillingsskiftet sit-stå samt fri ved fod i almindelig gang samt to-skridtsøvelser. Lille Bjørn var bare totalt entusiastisk, og vi har virkelig fået energi i at træne detaljerne, så det er sjovt.
Fredag var træningsfri. Kirsten og jeg var i biografen og se ”State of Play” (kan anbefales!) og fik derefter middag på LêLê Nhà Hàng (kan varmt anbefales), men det er jo en helt anden sag,
Lørdag var Megan, Otto og jeg nede ved Trylleskoven. Træning var alene Megans dirigerede apportering, som varede max 5 minutter og sluttede med en fremsending til kegle, en fremsending til venstre, flot apportering og perfekt aflevering (ja, det var en fuld øvelse, men kun med to apporter udlagt). Derefter hyggede vi nede på stranden.
Hjemme igen trænede jeg sit-stå med Lille Bjørn (Kampanj!!), hvor vi nu er kommet ud på 1½ skridt. Og så lavede vi lige et LP1 stillingsskift, mest for at teste afslutningen (at Lille Bjørn bliver liggende), og det var ikke noget problem.
Søndag morgen smuttede Megan og jeg lige til Lille Skensved fra morgenstunden for at træne ½ time med Emma og Camilla. Hold da op, jeg tror virkelig Emma blev glad for at se os, det er sørme også et stykke tid siden vi har trænet sammen.
Vi startede med fællesøvelserne (lidt detaljekludder, men meget tilfredsstillende), og så fik jeg lige forkludret fremsending til kegle, fremsending til felt og dirigeret apportering. Jeg slog lige mentalt hovedet ind i væggen flere gange :-( Når et moment ikke lykkes, skal føreren revurdere strategien og korrigere efter behov – det er ikke smart at bare at prøve igen … Græsset var lidt højt, og feltbåndet var lidt svært at se, så jeg kunne bestemt godt have støttet Megan hurtigere end jeg gjorde ved feltet.
Camilla undrede sig over, at jeg trænede de enkelte momenter så længe, og det var fordi jeg var lidt længe om at tilrettelægge dem, så de kunne blive en succes. Rigtigt dårligt førerarbejde.
Vi fik sluttet med noget flot fri ved fod og en perfekt dæk-stå på 20 meter.
Sidst på eftermiddagen, efter en dejlig dag med havearbejde, trænede jeg lidt sit-stå med Lille Bjørn (stadig kampanj!!), yes det går bedre og bedre.
Næste uge ser rigtigt lovende ud:
  • Mandag har vi den ugentlige træning hos Charlotte Lyngholm
  • Tirsdag skal Megan til kontrolbesøg hos Maja Guldborg om morgenen, og til aften skal vi til kursus hos Hanna Halminen
  • Søndag har vi (nørderne) generalprøve på LP-prøver, hvor Lille Bjørn skal debutere i LP2, og Megan igen skal op i Eliteklasse. I alt 15 hunde skal op, så det bliver en stor generalprøve!!!

Ingen kommentarer: