søndag den 5. juli 2009

Camilla Dinesen - Min yndlingstræningsmakker

Camilla og LP1 LP2 LP3 Emma
Jeg søgte på Google efter "yndlingstræningsmakker” og fik fire hits, alle til min egen hjemmeside eller blog :-) For at citere et af mine blogindlæg: ”Tænk at møde på træningspladsen 1. juledag, og så blive mødt af sin yndlingstræningsmakker og få en æske chokolade stilet til ”Årets bedste træningsmakker!”. Wow for et kick det giver :-) Tak Camilla, og jeg håber vi fortsat kan være hinandens bedste træningsmakkere!”
Ja, min yndlingstræningsmakker er Camilla (Dinesen).
Vi mødtes første gang i januar 2007 (tror jeg) hos Anette Damsø DKK Kreds 1, Team Jersie og vi fandt hurtigt ud af at vi havde samme seriøse tilgang til det at træne hunde. Dengang var det med hendes skønne finsk lapphund Sif, som desværre ikke er mere: læs her.
Der skete en hel masse for Camilla lige i den periode, hun etablerede sit eget firma TolkeKom, og vi hjalp med hjemmesiden .
Og så kom Emma på banen, som et lyn fra en klar himmel!
Emma er født 13. november 2007, og hun og Camilla er da bare den mest perfekte ekvipage jeg kan forestille mig.
Camilla skriver en meget læseværdig blog om Emma.
Hvis jeg skal fremhæve tre forhold, der gør at netop de to er en drømmeekvipage, så er det:
  • Emmas enorme vilje til at arbejde og please – hun tilbeder Camilla
  • Camillas naturtalent som træner – som hun supplerer med en masse undervisning, som tilpasses til en praksis, som fungerer for hende
  • Camillas vinderinstinkt – hun er meget resultatorienteret og går efter det perfekte

Camilla har troligt fulgt mig i min jagt på trænere, som kunne hjælpe os videre: Anette Damsø, Karen Frost, Susanne Jørgensen, Mads Møller, Charlotte Lyngholm – det er lykkedes os at træne sammen en masse steder officielt, plus alt det ved siden af.
Vi er rigtigt gode til at læse hinanden, og Camilla er forfærdeligt god til at give kommentarer, også når vi ikke træner – fx når Lille Bjørn har gøet irriteret når vi ser på en konkurrence, og så ikke gør længere, så kan Camilla godt finde på at sige noget om jeg måske skulle overveje at belønne ham. Camilla er meget dygtig til at iagttage!
Emma har gjort en hidtil kort og meget glorværdig karriere

  • 13. september 2008 176 point (1. pr.) i LP1 hos Erling Olsen
  • 14. september 2008 160,5 point (2. pr.) i LP2 hos Palle Bergsø
  • 28. september 2009 198,5 point (1. pr.) i LP2 hos Marianne Jensen
  • 11. april 2009 182,5 point (1. pr.) i LP2 hos Bruno Christensen
  • 18. april 2009 210,5 point (1. pr.) i LP2 hos Palle Bergsø
  • 19. april 2009 209 point (1. pr.) i LP2 hos Erhard Jørgensen
  • 4. juli 2009 260,5 point (1. pr.) i LP3 hos Hans Ove Pedersen
Det eneste negative der er at sige om Emma er, at hun ikke har en stambog :-( Så hun kan ikke kommer på landsholdet (ærgerligt for landsholdet), eller deltage i DM eller årets lydighedshund.
Men det Camilla lærer af at træne med Emma vil hun 100 % kunne bruge på sin næste hund.
Og min forudsigelse er ganske klar:

  • Emma bliver Dansk Lydigheds Mester (DKLPM) i år
  • Næste hund bliver en hund med DKK stambog (miss xxx)
  • Det bliver en labrador (måske en Toller)
  • Camilla og miss xxx kommer på landsholdet

Camilla skal selv være mor til december, så hun kommer også til at finde en fornuftig balance mellem barn, hunde og kæreste. Men det er jeg nu ikke i tvivl om at hun nok skal finde ud af :-)

Jeg glæder mig rigtigt meget til at følge hendes karriere!

1 kommentar:

Camilla Johannessen sagde ...

Hej Paul
Jeg bliver da helt rørt over sådan en blog..puha.. :')
Jeg har ingen ide om at skifte hverken yndlingstræningsmakker eller stil.. så jeg bliver ved med at kommentere på din træning, sådan gør man jo, når man er træningsmakkere.
Jeg har dog en lille rettelse til det du har skrevet, det var ikke Bruno jeg var oppe hos, men Palle, den 11. april i Hårlev, for jeg blev nemlig flyttet. :0)
Må se om jeg kan give igen på den blog ved lejlighed, indtil da må du nøjes med min tak for de flotte ord herinde i en kommentar.