søndag den 15. september 2013

LP3

DKCH KLBCH LP1 LP2 LP3 RBM RØM DKRLCH Wessex Paddington aka Lille Bjørn

I dag gik turen til Måløv, hvor Specialklubben for Belgiske Hyrdehunde havde arrangeret både LP- og rallyprøver. Max og Lille Bjørn var begge tilmeldt i LP3, og havde fået de to første katalognumre.

Men jeg fik lov at starte med Lille Bjørn i første gruppe og Max i anden, perfekt.

Det regnede kraftigt da jeg gik morgentur, men i Måløv var der kun vådt, og selv om der kom lidt støvregn kom der ikke rigtig regn, så det var bare perfekt prøvevejr.

De officielle resultater for Lille Bjørn ligger her. Lille Bjørn startede flot med 10 i begge fællesøvelser. Vi havde marginalerne på vores side I dag, både i apporteringen og indkaldet var vi ikke uheldige. Jeg havde frygtet stillingsskift, som har voldt nogle problemer, men vi fik knebet 7.5 hjem.

Og næseprøven, som drillede i fredags, fik vi 9 for. Og så lavede han positioner under gang til 10.

Samlet 239,5 og dermed den første 1. præmie i LP3. Og endnu er titel: LP3.

Jeg er superglad og meget stolt af Lille Bjørn, som virkelig arbejder godt og koncentreret i ringen.

De officielle resultater for Max ligger her. Max lagde også flot ud i fællesøvelserne med 10 i sit og 9 i dæk (uro).

Vi fik 0 i apportering, som vi arbejder med, og også 0 i indkald, som jeg ellers regner for en ret sikker øvelse; det var det så ikke i dag.

Han var ret ukoncentreret i bl.a. stillingsskift (7) og springapport (7), som vi normalt bør få mindst 9 i begge to.

Men en fremsending til 10 og en næseprøve til 9, det var ok.

Samlet 188 point og en 3. præmie, og nummer 10 ud af 10. Det var et stærkt felt i dag!

Jeg skriver noget mere, når jeg har sundet mig ovenpå Lille Bjørns præstation - lige nu er jeg bare SÅ glad!!!!

Ingen kommentarer: