onsdag den 30. april 2014

På græs

Lørdag havde vi fjerde af i alt fem undervisningsdage på Rallyinstruktøruddannelsen. Før frokost den skriftlige eksamen og efter frokost Markedsdage i Jersie, hvor 6 inviterede ekvipager cirkulerede mellem stande, hvor hver af kursisterne tilbød træning i tre forskellige skilte.

Søndag morgen mødtes jeg i Jersie med Charlotte og trænede med Lille Bjørn og Max

Lille Bjørn var ikke helt på dupperne, der var noget snus på det nyslåede areal, jeg havde givet ham morgenmad (tanketorsk) og Laika har lige overstået sin løbetid. Tre dårlige undskyldninger, for positioner under gang og indkald var knivskarpe og en flot dirigeret apport gjorde også sit, til at vi bevarede optimismen.

Max var som en spændt fjeder, hold da op nogle løbeture han tog. Og indimellem lavede vi nogle lækre LP-detaljer. Masser af glæde og næsten ingen lyd.

Derefter tog Kirsten og jeg til København og fik frokost.

Mandag dømte jeg 6 ekvipager til en uofficiel LP-prøve i hallen. Hvis vi havde vidst, hvordan vejret blev, havde vi trænet i Jersie, for det var bare det skønneste udendørs vejr. Flere rigtigt flotte præstationer, som vi håber at se gentaget til officielle prøver :-)

Tirsdag var Max og Lille Bjørn til sidste træningsrunde hos Susanne i hallen. Susanne havde lagt en rallybane med dels rallyøvelser, dels (og primært) LP-øvelser.

Max var fokuseret hele tiden og som en drøm at arbejde med. Lidt lyd i stillingsskift, men ellers ingen mislyde (andre end dårligt førerarbejde), så masser af LP- og færdighedsøvelser og masser af glæde.

Fællesøvelserne sluttede vi med, og der er vi slet ikke klar.

Lille Bjørn gik fantastisk. Fællesøvelser i top og fantastisk indkald. Et meget haltende stillingsskift. Og jeg fandt lige ud af et par øvelser i Færdighedsprøverne jeg skal have trænet lidt mere.

Tak til Susanne for endnu en fantastisk træningsrunde, vi glæder os til at fortsætte på onsdag i Glostrup.

Umiddelbart efter træning blev hallen ryddet. Vi var 5, sidste hold sluttede 21:00 og 21:19 var vi færdige. Ingen vemod heller denne gang, nu er vi på græs og det føles godt.

I dag startede en ny runde af onsdagsrallyholdene og vi var tilbage i Osted. Perfekt træningsvejr og masser af skønt rallyarbejde. Anita og jeg talte bagefter om den fantastiske udvikling vi har oplevet hos mange af kursisternes – det føles rigtigt godt at opleve hvordan der sker fremskridt hele tiden, for nogles vedkommende forbløffende fremskridt!

En hektisk afslutning af ugen står for døren: uofficiel LP i morgen (Max og Lille Bjørn er med), dømme rally i Lellinge for Spaniel Klubben lørdag og officiel LP søndag i Jersie (Max og Lille Bjørn er med). Det foregår alt sammen på græs.

Lørdag eftermiddag er der familiearrangement, som jeg naturligvis også glæder mig til. Selvom det lapper over Christina og Tempos debut i Eliteklassen og flere andre spændende LP-prøver ...

Ingen kommentarer: