fredag den 27. februar 2009

Helle is Always Sitting On Your Shoulder

Det har været en lidt hektisk uge efter weekendkurset med Helle Damkjær.
Og jeg er sikker på at jeg vil tænke tilbage på det kursus masser af gange, og vil påbegynde en ny tidsregning regnet fra det kursus.
Mandag-tirsdag var jeg gennem et PRINCE2 Foundation kursus, som blev bestået tirsdag eftermiddag. Onsdag-torsdag arbejdede jeg, og fredag stod den på klikkerinstruktøruddannelse, også med skriftlig eksamen.
Mandag aften er træningsaften hos Charlotte Lyngholm, men jeg valgte at lade Megan blive hjemme. Hvis hun var lige så træt som mig efter weekenden fortjente hun bestemt at holde en friaften :-)
Lille Bjørn og jeg havde en fantastisk aften. Han var totalt tændt på den gode måde:
  • Meget flot fri ved fod med gode venstre vendinger både i almindelig gang og løb
  • Rigtig god fællessit, hvor Charlotte gik rundt og forstyrrede, og hvor jeg belønnede med 10-15 sekunders intervaller
  • Et flot indkald fra dæk – bortset fra en ekstra indkaldskommando (for Lille Bjørn bliver liggende!)
  • En tæt på perfekt LP1 næseprøve
  • Et meget flot LP1 spring
  • Og nogle flotte stillingsskifter dæk-sit og sit-dæk

Torsdag havde jeg en superkort træningsrunde med først Lille Bjørn, så Megan. Længden var bestemt af succesraterne.

Lille Bjørn:

  • Et perfekt LP1 spring. Jubel og stop.
  • Indkald med stop: Lille Bjørn stilles, jeg går 10 meter væk med kong, kalder, og alene med håndtegn tilbyder Lille Bjørn perfekt stop. Stor jubel og vild leg!
  • Apportering: Jeg satser en fuld øvelse. Lille Bjørn i plads, belønnes for at sidde da apporten kastes. En anelse tyvstart, som jeg accepterer. En meget flot apportering. Lille Bjørn kommer ind i plads og jeg tager apporten mens han står, meget flot efter vores kriterier
  • Endelig træner vi aflevering i kurv: Jeg lægger to gule kødben, Lille Bjørn henter det ene og lægger det i kurven, jeg roser og peger på det andet, som så hentes og lægges i kurv. Vild jubel!!

Det var fire øvelser, som alle fik 100 % succes i første omgang, så jeg stoppede straks og nød fire succeser på 5 minutter!
Derefter arbejde jeg lidt med Megan, noget rigtig god fri ved fod med vending, et perfekt stå under gang og nogle superflotte stå-dæk på tre meter.
Masser af succes og Megan får lidt mere træning i weekenden, nu hun har stået i skyggen af Lille Bjørn i ugens løb.

Ingen kommentarer: