lørdag den 17. april 2010

Beagle Klubbens prøver 17. april 2010 med Lille Bjørn og Megan

Beagle Klubben er meget aktiv og meget dygtig til at organisere. I dag havde vi fornøjelsen at deltage i lydighedsprøver og rallyprøver ved arrangementet ved Rishøjcentret. Det var som altid velplanlagt og hyggeligt.
Jeg havde tilmeldt Lille Bjørn og Megan i rally og Megan i LP3, og det var helt klart Lille Bjørn, der var dagens helt. Der var nogle førerfejl, der var lidt snus, men først og fremmest var der en totalt tændt og opmærksom Lille Bjørn, som man kan se på denne video, som Camilla optog. Glæden stråler ud af ham – og det er fantastisk oplevelse at gå en bane med sådan en hund! Vi håber ved næste prøve den 12. juni at få den sidste præmiering, så Lille Bjørn kan blive rallybegyndermester.
Megan var ikke oplagt … Jeg véd ikke om de var de 400 g wienerschnitzel hun snuppede i går aftes eller noget andet, men hun virkede mere ukoncentreret end længe set. Her vil jeg nøjes med at fremhæve det positive: 10 point i fællesdæk, 9½ i springapportering og næseprøve samt 9 i fremsending. Jeg havde annonceret, at jeg var interesseret i glæden hos Megan, men jeg må indrømme at det ikke lykkedes at få gang i den. Samlet endte vi med 185 point og en 3. præmie.
Umiddelbart efter skulle vi op i rally ekspertklasse, og det var en meget hængende Megan, som udviste begrænset entusiasme. Vi fik 87 point, hvilket var over min forventning da vi forlod banen.
Jeg har tidligere lovet mig selv kun at gå op til en prøve pr. gang (og vistnok også kun med en hund pr. dag), det må jeg altså være opmærksom på, uanset hvor meget det kribler for at gå til prøver ...

Ingen kommentarer: