fredag den 19. august 2011

Struktur på hverdagen




Det er dag ti Max er hos os, og det er gået fantastisk. Selv Lille Bjørn har accepteret ham, så de kan bl.a. ligge sammen med kødben ved siden af hinanden uden problemer.
Efter at jeg er begyndt at træne med Max har jeg lovet mig selv at genoptræne træningsdagbogen, og nu er den allerede blevet en del af min daglige rutine. Ikke alene for Max, men også for Megan og Lille Bjørn.
Det er kun Max jeg går til organiseret træning med, og træningen af Megan og Lille Bjørn har på det semeste ikke været specielt skemalagt. Men det bliver der i nogen grad lavet om på nu – ikke sådan at der ikke kan ske spontan træning, men jeg vil gerne have en nogenlunde struktur over ugen, så jeg er sikker på at få trænet i et fornuftigt omfang med alle hundene.
Min foreløbige kalender for resten af året hundemæssigt kan ses i kalenderen på min hjemmeside. Der kommer uden tvivl mere på, bl.a. planlægger vi i Sydkystens Hundeskole noget indendørs LP-træning fra oktober, og Max skal selvfølgelig også på kurser efter Foundation/hvalpehold. Og der kommer også nogle nørdtræningsarrangementer. Osv.
Men bundlinjen er at jeg er nødt til at have en fast struktur, for at sikre at Megan og Lille Bjørn får den fornødne træning. Megan i rally og mit ”hemmelige” Freestyle-projekt. Og Lille Bjørn ligeledes i rally samt i LP2, hvor han nu er tilmeldt tre prøver i år. Da Spaniel Klubbens arrangement 11. september blev åbnet for alle racer blev han naturligvis straks tilmeldt :-)

I dag trænede jeg lidt med Max, Lille Bjørn og Megan i den rækkefølge i indkørsel og have, og her er et foto fra haven da jeg er i gang med Megan: Kirsten, Otto, Lille Bjørn og Max ser på, og jeg skal hilse og sige at Max meget gerne ville ud og være med! Han er totalt madglad og elsker at træne, og jeg er omhyggelig med at gøre det i mindre doser pt., men det lover bestemt godt.
Næste uge bliver ualmindeligt meget i hundenes tegn. Mandag Foundation træning med Max. Tirsdag nørdtræning om morgenen med Megan (og måske Lille Bjørn) og om aftenen teori for hvalpehold mfl. i Sydkystens Hundeskole (som kursist!). Onsdag er intet planlagt endnu. Torsdag underviser jeg selv i LP og jeg regner med at Megan skal med og vi lige skal have en sidste omgang træning inden vi fredag tager til Bornholm for at deltage i DM lørdag og kredskonkurrencer søndag.

Ingen kommentarer: